|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / SAN5
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
SAN5
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Seminář z matematické analýzy
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
5 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Na semináři budou probírána některá témata z matematické analýzy, která by bylo vhodné doplnit k látce již probrané, (kupř. vícerozměrná integrace), resp. i témata, ukazující ve velice zjednodušené formě některé možnosti využití aparátu matematické analýzy v úlohách z fyziky, dalších přírodních věd, resp. průmyslové praxe.
|
Požadavky na studenta
|
1 dílčí test
1 souhrnný test
|
Obsah
|
Přehled probírané látky
1.-2. týden: Fyzikální aplikace určitého integrálu (těžiště útvaru, moment setrvačnosti tělesa atd.).
3. týden: Funkce více proměnných - definiční obory, obory hodnot, grafy.
4. týden: Limity a spojitost funkcí více proměnných.
5. týden: Parciální derivace a její geometrický význam.
6. týden: Totální diferenciál, geometrický význam, věty o tot. diferenciálu, výpočty.
7. týden: Derivování složených funkcí.
8. týden: Diferenciály vyšších řádů.
9-10. týden: Extrémy funkcí více reálných proměnných.
11. -13. týden: Dvojný integrál, geometrický význam. Příklady výpočtu v jednodušších případech.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studijní opora v Courseware
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
předpokládá se znalost elementárních metod diferenciálního a integrálního počtu. Nejsou podmiňující předměty |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student/ka: - dovede určovat definiční obory a obory hodnot komplikovanějších funkcí, - umí aplikovat běžné postupy známé z teorie funkcí jedné reálné proměnné, - speciálně zvládá techniky výpočtu limit, derivování funkcí, - zvládá základní integrační techniky, - umí aplikovat integrální počet k výpočtům obsahů, objemu rotačních těles, délky oblouku křivky atd , - rozumí souvislostem se školskou geometrií, - rozumí principu analytického vyjádření lineárních útvarů, křivek a elementárních ploch, vyjádří rovnicí daný lineární útvar. Rozvíjeny jsou především kompetence k učení, kompetence komunikativní, k řešení problémů a pracovní |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|