|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / SM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
SM
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Software pro učitele matematiky
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Výuka je zaměřena na získání znalostí v prostředí programů Mathematica a Geogebra tak, aby je student mohl využívat bezprostředně ve výuce jak na fakultě , tak i bezprostředně při výuce na základní škole. Zároveň student získá schopnost pracovat s interaktivní tabulí včetně konkrétní přípravy na hodiny matematiky na základní škole. Všechny tyto dovednosti si procvičí i pomocí samostatných seminárních prací.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování semestrálních prací na zadané téma ( projekt v prostředí Mathematica , interaktivní webová stránka vytvořená v prostředí WebMathematica nebo v souborech . cdf , sada interaktivních tabulí zpracovaných na dané téma z prostředí výuky ).
Požaduje se aspoň 75% účast na přednáškách a seminářích.
|
Obsah
|
Číslo týdne Téma
1. Program Mathematica základy
2. Využití programu Mathematica v úlohách z algebry a lineární algebry
3. Úlohy z matematické analýzy a jejich řešení v programu Mathematica
4. Využití interaktivních prvků programu Mathematica na tvorbu zajímavých úloh pro základní a střední školu
5. Program GeoGebra - úvod
6. Program GeoGebra práce s rovinnými a prostorovými objekty
7. Řešení úloh pro základní školu a střední školu v programu GeoGebra
8. Náročnější úlohy v programu GeoGebra
9. Programové aplikace ze skupiny GeoGebra - 3 D Calculator, Graphing Calculator,Probability
10. Využití prostředí GeoGebra pro tvorbu úloh z aritmetiky, algebry, řešení rovnic pro úroveň základní a střední školy
11. Seznámení s prací na interaktivní tabuli
12. Rozšířené vlastnosti programů obsluhujících interaktivní tabule
13. Rezerva
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Wellin, Paul R.; Gaylord, Richard J.; Kamin, Samuel N. An introduction to programming with Mathematica. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-84678-1.
-
Doporučená:
Kašpar, J. Didaktické uplatnění interaktivní tabule při výuce na 2. stupni základních škol. Ph.D. Thesis. Liberec, 2013.
-
Doporučená:
GeoGebra Prim; GeoGebra for Elementary School
(Byrne R.)
-
Doporučená:
Hohenwarten M., Preiner j. GeoGebra nápověda 3.0. 2007.
-
Doporučená:
Gergelitsová, Š. Počítač ve výuce nejen geometrie průvodce geogebrou. Generation Europe, 2012. ISBN 978-80-9049-743-6.
-
Doporučená:
Maeder, Roman E. The Mathematica programmer. Boston : AP Professional, 1994. ISBN 0-12-464990-4.
-
Doporučená:
Základy práce s interaktivní tabulí
(Prextová, T.)
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
45
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
99
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student by měl mít základní matematické znalosti na úrovni KMA/MA1 a KMA/LA1. Znalosti prostředí programu Mathematica aspoň na úrovni KMT/PMS |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student / ka : - rozumí způsobu práce dynamických struktur v programu Mathematica a je schopen/a je využít při programování - je seznámen s tvorbou projektů v prostředí Mathematica i s pomocnými programy pro takovou práci - je schopen vytvořit vlastní projekt na dané téma -zvládá základy práce v prostředí WebMathematica a je schopen využívat způsobů programování v prostředí WebMathematica -vytvoří vlastní stránky v prostředí WebMathematica -je seznámen s možnostmi interaktivní tabulí - realizuje vlastní projekt v prostředí interaktivní tabule Rozvíjeny jsou především kompetence k učení, kompetence komunikativní, k řešení problémů, pracovní a částečně i kompetence občanské a sociální |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
|
|
|
|