|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / STRJ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
STRJ
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Strojírenství pro učitele
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KMT/STRJA
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními informacemi ze strojírenské výroby: rozdělení strojírenské výroby, konstrukční a technologická příprava výroby, výroba a její fáze, montáž, expedice a provozování strojů a zařízení.
Dále studentům přiblížit problematiku provozování strojírenských zařízení a jejich likvidaci, recyklaci strojírenských materiálů. Obsah předmětu je upraven pro potřeby učitelství technických předmětů na ZŠ v souladu s RVP.
|
Požadavky na studenta
|
Úspěšné zvládnutí 2 písemných testů.
|
Obsah
|
1. Strojírenství jako součást technických věd (základní pojmy, historie, vývoj)
2. Strojírenství v Plzeňském kraji
3. Rozdělení strojírenské výroby - energetické stroje, výrobní stroje (možnosti automatizace), dopravní stroje a zařízení
4. Technická příprava výroby a její členění
5. Technologie výroby stojů a zařízení (obrábění, tváření, slévání, svařování a nekonvenční technologické metody)
6. Výrobní základna a její struktura, ekonomické faktory reálné výroby.
7. Montáž a expedice strojů a zařízení, logistické operace a zásady manipulace.
8. Likvidace a recyklace výrobků, platná místní a evropská legislativa.
9. Modely procesů a strojních zařízení ve vzdělávání. Tvorba a metodika lekce s využitím obrábecích strojů a jejich modelů.
10. Aplikace procesních modelů ve vzdělávacím projektu.
11. Metodika exkurze ve výrobním závodě.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Hluchý, M. Strojírenská technologie 2..
-
Základní:
Řasa, J., Gabriel, V. Strojírenská technologie 3..
-
Základní:
Fischer Ulrich. Základy strojírenství.
-
Doporučená:
SHIGLEY, J. E., MISCHKE, Ch. R., BUDYNAS, R. G. Konstruování strojních součástí. Brno, 2010.
-
Doporučená:
Zelenka, A. Projektování výrobních systémů. ČVUT Praha, 1995.
-
Doporučená:
PETELE M., KRÁTKÝ J., HOSNEDL, S. Příručka strojního inženýra 1. Praha, 2000.
-
Doporučená:
PILOUS, Václav a Jan KROTKÝ. Technologie kovových materiálů. Plzeň, CDMVT.cz, 2011.
-
Doporučená:
HONZÍKOVÁ, J., SOJKOVÁ, M. Tvůrčí technické dovednosti. ? 1. Vyd. Plzeň, 2014. ISBN 978-80-261-0412-4.
-
Doporučená:
Honzíková, Jarmila. Výukové projekty v technické výchově. [Praha : Royen Trade], 2013. ISBN 978-80-87887-60-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Celkem
|
28
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalost základů diferenciálního a integrálního počtu. Základní znalosti z oblasti kovových materiálů |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
manuální zručnost, práce se stavebnicí |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student získá základní představu o principech a technologiích využívaných ve strojírenské výrobě. Získané znalosti je schopen aplikovat na jednoduchých modelových příkladech. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Studenti využívají vybrané technologie v té nejjednodušší formě při edukační činnosti korespondující se vzdělávacími programy |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Kooperativní výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|