|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / STRJB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
STRJB
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Strojírenství pro učitele B
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
24 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAT/STRJB
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty se základními součástmi a funkčními celky jako jsou spojovací součásti, druhy spojů, hřídele, čepy, ložiska, spojky, přenosové mechanismy a převodovky, potrubí a armatury. Obsah předmětu je upraven pro potřeby učitelství technických předmětů na ZŠ v souladu s RVP.
|
Požadavky na studenta
|
Absolvování testu a vytvoření seminární práce na zadané téma. Aktivní přístup při experimentování.
|
Obsah
|
1. Rozdělení a charakteristika strojních součástí, didaktický model stroje a jeho výroba.
2. Rozebíratelná a pevná spojení, nástroje pro montáž a demontáž.
3. Spojovací součásti u rozebíratelných spojení
4. Technologie u nerozebíratelných spojů
5. Převody a převodovky, didaktický model (Merkur, Lego) - rozbor
6. Spojky, výroba spojky dvou hřídelí, pružná spojka. Regulace otáček a setrvačníky
7. Kinematické mechanizmy a jejich fyzické a softwarové modely
8. Demonstrační stavebnice - Části mechanizmů, strojů a soustrojí, Fischertechnik
9. Zvyšování životnosti strojních součástí, repase.
10. Technický pohled na řešení konstrukčního problému,
11. Optimalizace řešení výroby, skladování a manipulace, manipulační technika, bezpečnost práce.
12. Porovnání strojírenské výroby u různých typů výrob se zřetelem na podmínky v ČR
13. Návrh a výroba didaktického modelu stroje nebo jeho části
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
HAVELKA, M., SERAFÍN, Č. Konstrukční a elektrotechnická stavebnice ve výuce obecně technického předmětu.. Olomouc, 2003. ISBN 80-244-0692-6.
-
Základní:
HORÁK, Vladimír, Antonín Mateňa. Principy a systémy v technice 1,2. Pro ped. fakulty. Praha, 1983.
-
Základní:
Hosnedl, S.; Krátký, J. Příručka strojního inženýra 1, 2..
-
Základní:
Zelený, J. Stavba strojů - strojní části pro SPŠ.
-
Základní:
Nohovec, Vladimír;. Úvod do strojního inženýrství : 1. díl : Textová část. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1992. ISBN 80-7082-072-1.
-
Rozšiřující:
Černoch. Technický průvodce. Praha, SNTL, 1975.
-
Doporučená:
Bolek, Alfred; Kochman, Josef. Části strojů. 5. přeprac vyd. Praha : SNTL, 1990. ISBN 80-03-00426-8.
-
Doporučená:
Bureš, Vlastimil. Části strojů I : části spojovací, hřídele, osy, ložiska a spojky. 4. vyd. Plzeň : VŠSE, 1988.
-
Doporučená:
Bureš, Vlastimil. Části strojů 2 : převody, pružiny, součásti potrubí. Plzeň : VŠSE, 1983.
-
Doporučená:
SHIGLEY, J. E., MISCHKE, Ch. R., BUDYNAS, R. G. Konstruování strojních součástí. Brno, 2010.
-
Doporučená:
PETELE M., KRÁTKÝ J., HOSNEDL, S. Příručka strojního inženýra 1. Praha, 2000.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
17
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Celkem
|
53
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalost základů mechaniky. Základní znalosti o kovových materiálech |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Manuální zručnost |
Technologie práce s nástroji a nářadím |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student získá znalost základních strojních částí a jejich použití. Je schopen jednotlivé části rozeznat a popsat, zdůvodnit volbu, použití a aplikaci na konkrétní produkt nebo výrobek. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student je schopen navrhnou za pomoci strojních součástí jednoduchá konstrukční řešení. Tato řešení je pomocí didaktických stavebnic schopen modelovat. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|