|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / SZN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
SZN
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Státní závěrečná zkouška 1. stupeň
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Název dlouhý
|
Matematika s didaktikou
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KMT/SZNŠ
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je ověřit schopnost studentů syntetizovat poznatky matematických předmětů daného studijního oboru a aplikovat je při řešení určitého problému nebo otázky z oblasti počátečního vyučování matematiky.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění předepsaného počtu kreditů ve stanovené struktuře povinných a povinně volitelných předmětů.
|
Obsah
|
Student prokazuje pedagogické kompetence potřebné pro počáteční vyučování matematice. Je ověřována znalost matematických pojmů a vztahů mezi nimi, které jsou teoretickým základem počátečního vyučování matematice, je zjišťována schopnost jejich didaktické transformace zohledňující individuální přístup k žákům. Součástí zkoušky jsou ukázky práce se žákem při řešení konkrétních matematických úloh.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Divíšek, J. a kol.:. Didaktika matematiky pro učitelství l.stupně ZŠ.
-
Doporučená:
Hejný, Milan; Kuřina, František. Dítě, škola a matematika : konstruktivistické přístupy k vyučování. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-581-4.
-
Doporučená:
Hejný, Milan; Novotná, Jarmila; Stehlíková, Naďa. Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Praha : Pedagogická fakulta UK, 2004. ISBN 80-7290-189-3.
-
Doporučená:
Coufalová, J. Matematika s didaktikou pro 1. ročník učitelství 1. stupně. PF ZČU Plzeň, 1995.
-
Doporučená:
Coufalová,J. Matematika s didaktikou pro 2.ročník učitelství l.stupně ZŠ, ZČU Plzeň l993 Drábek,J. a kol.: Základy elementární aritmetiky pro učitelství l.st. ZŠ, Praha l985 Divíšek,J. a kol.:Didaktika matematiky pro učitelství l. stupně ZŠ, SPN Praha l989. &.
-
Doporučená:
M. Hejný a kol. Teória vyučovania matematiky 2.. Bratislava : SPN, 1990. ISBN 80-08-01344-3.
-
Doporučená:
Drábek,J. a kol. Základy elementární aritmetiky pro učitelství l.stupně l.stupně ZŠ, SPN, Praha l985. &.
-
Doporučená:
Kouřim,J. a kol. Základy elementární geometrie pro studium učitelství na l.stupni ZŠ, PF Plzeň l982 Kouřim,J. a kol.: Základy elementární geometrie pro učitelství l.stupně ZŠ, SPN Praha l985 Zapletal,F. a kol.: Didaktika matematiky pro studium učitelství l.stupně ZŠ,I. - Základy elementární geometrie s metodikou, PF Olomouc l984 Divíšek,J.: Didaktika matematiky pro učitelství l.stupně ZŠ, SPN Praha l989. &.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
ovládat znalosti na úrovni výstupů předmětů KMT/USM, KMT/MSD1, KMT/MSD2, KMT/MSD3, KMT/MSD4, KMT/MSD5 |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat znalosti na úrovni výstupů předmětů KMT/USM, KMT/MSD1, KMT/MSD2, KMT/MSD3, KMT/MSD4, KMT/MSD5 do problémů školské matematiky |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
identifikovat klíčové poznatky studijního oboru v oblasti vyučování matematiky |
klást klíčové poznatky studijního oboru do vzájemné souvislosti |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat klíčové poznatky studijního oboru na řešení reálných problémů školské matematiky |
didakticky zpracovat předložený problém |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Skupinová konzultace, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Skupinová konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
|
|
|
|