|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / TEM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
TEM
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Teorie měření
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
15 / -
|
0 / -
|
0 / 10
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KOF/TEM
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student se seznámí se základními pojmy v měřicí technice a se základními přístroji pro měření mechanických a elektrických veličin.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích, odměření všech demonstračních úloh, vypracování referátů z těchto úloh a jejich schválení vyučujícím.
|
Obsah
|
1. Pojem fyzikální experiment, fyzikální měření a fyzikální zákon 2. Fyzikální veličiny a jednotky 3. Metody řešení 4. Chyby měření 5. Teorie elementárních chyb 6. Početní a grafické metody zpracování výsledků měření 7. Základní mechanické měřící přístroje a mechanická měření 8. Základní elektrické měřící přístroje a elektrická měření 9. Přístrojové vybavení pro realizaci elektrických měření 10.Analogový a digitální způsob zpracování signálu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Havel, Václav; Petřík, Josef; Rauner, Karel. Fyzikální praktikum I : Určeno stud. 1. a 2. roč. učitelství VVP [všeobecně vzdělávací předměty]. Plzeň : Západočeská univerzita, 1992. ISBN 80-7043-047-8.
-
Doporučená:
Procházková,E. Úvod do teorie a praxe fyzikálního měření I. PF České Budějovice, 1984.
-
Doporučená:
Brož, Jaromír. Základy fyzikálních měření : Vysokošk. učebnice pro fakulty přírodověd., pedagog. a pro fakultu matematicko-fyz. 1. 1. vyd. Praha : SPN, 1983.
-
Doporučená:
Vybíral, B. Zpracování dat fyzikálních měření. Hradec Králové, 200. ISBN 80-86148-54-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
18
|
Příprava na laboratorní měření, zpracování výsledků [1-8]
|
8
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
předpokládá se znalost měřicích přístrojů a jejich obsluhy na úrovni střední školy |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
získání znalostí z oboru měření základních mechanických a elektrických veličin |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|