|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / TVDP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
TVDP
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Tvorba výukových dokumentů počítačem
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / 1
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
9 / -
|
0 / 0
|
0 / 1
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAT/TVDP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s technikou a technologií tvorby elektronických, dokumentů, využívaných především v oblasti výuky přírodních věd v souladu s RVP ZŠ.
|
Požadavky na studenta
|
Vytvoření výukového dokumentu/programu na zadané nebo zvolené téma.
|
Obsah
|
1) Práce s textovými editory a kalkulátory
2) Grafy, typy grafů, formáty dat, vzorce, výrazy
3) Interaktivní testy, response systém.
4) Prezentace, prezentační programy.
5) Schopnost stažení dat z Internetu a jejich zpracování pro potřeby výuky.
6) Využití scanneru a digitálního fotoaparátu pro potřeby výukových prezentací.
7) Využití videosekvencí pro tvorbu výukových dokumentů.
8) Využití efektů v grafických editorech.
9) Rastrový editor a jeho využití při tvorbě výukových programů.
10) Využití různých digitálních formátů pro tvorbu výukových dokumentů.
11) Optimalizace tvorby výukových dokumentů.
12) Zásady tvorby, archivace a ukládání přednesu digitálních výukových dokumentů.
13) Tvorba vlastních znakových sad, objektových knihoven a její prezentace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Hercik, Jaroslav. PowerPoint 7 : příprava prezentace. Praha : GComp, 1996. ISBN 80-85649-40-3.
-
Doporučená:
Zlámalová H. Distanční vzdělávání a eLearning: učební text pro distanční studium. Praha, 2008. ISBN 978-80-86723-56-3.
-
Doporučená:
Franců, Marie. Microsoft Office - grafy a diagramy : Excel, Word, PowerPoint. Praha : Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-1189-3.
-
Doporučená:
Mullen, Robert. Microsoft Office 97 Professional. 1. vyd. Brno : UNIS, 1997. ISBN 80-86097-07-2.
-
Doporučená:
KROTKÝ, Jan. A KOL. Multimediální učebnice didaktických technologií. Plzeň, 2012.
-
Doporučená:
Simsic, Greg. Photoshop 5 : kouzla s texty. 1. vyd. Brno : UNIS Publishing, 1998. ISBN 80-86097-21-8.
-
Doporučená:
Jan Krotký a kol. portál CDMVT.
-
Doporučená:
Lepil O. Teorie a praxe tvorby výukových materiálů: zvyšování kvality vzdělávání učitelů přírodovědných předmětů. Olomouc, 2010.
-
Doporučená:
Krotký, J. Zpracování fotografie a videozáznamu nejen pro tvorbu výukových materiálů. Plzeň, 2014.
-
Doporučená:
1001 tipů a triků pro www stránky.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní ovládání MS Windows. Orientace ve standardním grafickém uživatelském rozhraní programů pracujících pod Windows. Základy ovládání a práce s programy typu Excel a Word. Práce se soubory a adresáři. Hygiena práce s PC |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student je schopen po absolvování předmětu využívat a zpracovávat měřená či jinak získaná data. Tyto výsledky je schopen dále na úrovni prezentovat a vytvářet odpovídající studijní podpory pro vybrané cílové skupiny. Student si dále osvojí základní pravidla a techniky při zpracování a tvorbě výukových dokumentů za pomoci výpočetní techniky. Student se naučí pracovat se speciálními programy pro výuku technických předmětů a pro podporu vlastní výuky |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|