|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / USM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
USM
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Úvod do studia matematiky
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
117 / -
|
0 / -
|
2 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vytvořit základní matematický jazyk a naučit ho studenta aktivně používat na úrovni, která je nutná k teoretickému budování číselných oborů v dalších semestrech studia. Student/ka pozná výrok a výrokovou formu, získá zkušenosti s používáním logických spojek při vytváření složených výroků a složených výrokových forem a s vyhodnocováním výrokových formulí. Naučí se v textu slovní úlohy analyzovat jednotlivé vztahy a operace mezi množinami, rozpoznávat typy kvantifikovaných výroků a porozumět vlastnostem binárních relací.
|
Požadavky na studenta
|
K zápočtu:
Student/ka úspěšně zvládne 6 písemných kontrolních testů zadávaných v průběhu semestru na témata:
Algebraické výrazy
Lineární rovnice a nerovnice
Soustavy rovnic, rovnice s absolutní hodnotou
Rovnice s parametrem
Výroky a množiny
Binární relace
Ke zkoušce:
Student/ka prokáže znalost teoretických základů a schopnost aplikace teoretických poznatků při řešení úloh, umí vysvětlit zvolené řešení a obhájit svůj postup.
|
Obsah
|
1. Výroková logika
2. Matematizace reálné situace, výroková analýza slovního textu
3. Predikátová logika
4. Úvod do teorie množin, množinové operace
5. Vennovy diagramy, slovní úlohy
6. Kvantifikované výroky
7. Důkazy matematických vět
8. Důkazy matematických vět
9. Kartézský součin a binární relace v množině
10. Vlastnosti binárních relací
11. Relace uspořádání
12. Relace inverzní a doplňková, skládání relací
13. Zobrazení
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. PaedDr. Jana Coufalová, CSc. (100%),
-
Přednášející:
Doc. PaedDr. Jana Coufalová, CSc. (100%),
Mgr. Jan Frank, Ph.D. (100%),
PhDr. Šárka Pěchoučková, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Doc. PaedDr. Jana Coufalová, CSc. (100%),
Mgr. Jan Frank, Ph.D. (100%),
PhDr. Šárka Pěchoučková, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
15
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
8
|
Celkem
|
102
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
dosahovat středoškolské úrovně matematických znalostí |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
upravit algebraický výraz |
řešit lineární rovnice (včetně rovnic s absolutní hodnotou a rovnic s parametrem) |
řešit soustavy lineárních rovnic |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit pojem výroková forma |
objasnit rozdíl mezi výrokovou formou a výrokem |
rozlišit obecný a existenční výrok |
vymezit základní vlastnosti binárních operací v množině |
specifikovat různé typy zobrazení v množině a mezi množinami |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
určit typ výrokové formule |
řešit slovní úlohy s využitím poznatků o množinách, množinových operacích a Vennových diagramech |
dokazovat matematické věty různými typy důkazů |
identifikovat vlastnosti u konkrétních typů relací |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Skupinová výuka, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
|
|
|
|