|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / APLDI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
APLDI
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Aplikovaná didaktika
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
2 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student je intensivně připraven na školní praxi: aplikuje filologické, obecně didaktické a psychologické poznatky při práci s učebnicemi německého jazyka v souladu s RVP a konkrétními ŠVP. Student získá schopnost propojit obecně-didaktické zásady a teoretické znalosti s aktuálními učebnicemi v současné škole. Student se seznámí s interaktivní tabulí a má možnost ji použít jako v reálné školní třídě.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích. Presentace aktuálních trendů a metod ve výuce cizích jazyků (literatura, internet, různé druhy učebnic): Každý student připravuje vyučovací hodinu k danému tématu na úrovni A1-A2 podle SERR. Ostatní studenti simulují školní třídu. Následuje analýza, diskuze a sebereflexe všech účastníků.
|
Obsah
|
1. Vyučovací proces (definice, struktura, teorie x praxe)
2. Terminologie, zásady plánování, přípravy vyučování
3. Cíle ve výuce, praktické příklady
4. Projektové vyučování
5. Interaktivní tabule- prezentace a cvičení
6. Didaktické hry ve výuce němčiny
7.-12. Presentace výukové hodiny na dané téma
13. Evaluace kurzu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Fremdsprache Deutsch : Zeitschrift für die Praxis des Deutschunterrichts.. Stuttgart : Ernst Klett Sprachen, 1989.
-
Doporučená:
GERNGROSS, G.; KRENN, W.; PUCHTA, H. Grammatik kreativ. München, 1999.
-
Doporučená:
FUNK, H., KOENIG, M. Grammatik lehren und lernen. München, 1991.
-
Doporučená:
STEINIG, W., HUNEKE, H.-W. Sprachdidaktik Deutsch. Eine Einführung. München, 2011.
-
Doporučená:
DAUM, S. 55 kommunikative Spiele. Stuttgart, 2013.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Projekt individuální [40]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
25
|
Celkem
|
55
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
definovat základy didaktiky německého jazyka, obecné didaktiky a vývojové psychologie |
disponovat jazykovými znalostmi na úrovni B2 |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
samostatně pracovat s odbornou literaturou a cizojazyčnými materiály |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
uvést do souvislosti filologické, didaktické a psychologické poznatky při práci s učebnicemi |
analyzovat různé druhy učebnic pro školy na současném trhu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
samostatně pracovat s RVP a ŠVP |
připravovat cvičení na interaktivní tabuli k daném tématu z výuky němčiny |
analyzovat připravené mikrovystupy účastníků kurzu a nabízet alternativy k prezentovaným metodám a cvičením |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|