|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / CHYDZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
CHYDZ
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Práce s chybou ve výuce
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
1 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KNJ/CHYDI
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student se naučí prakticky použít teoretické poznatky k tématu chyba v písemném i ústním projevu v rámci DaF vyučování. Pochopí a "uchopí" chybu jako nedílnou součást cizojazyčného vyučování. Prezentuje různé typy cvičení a aktivit, které následují po samotné opravě chyby, za účelem eliminace chyb v dalším procesu osvojování cizího jazyka.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích, studium doporučené literatury, zápočtový test.
|
Obsah
|
1. Úvod do problematiky předmětu, definice požadavků, prezentace doporučené literatury
2. Defince chyby
3. Klasifikace chyb
4. Analýza chyb
5. Faktory hodnocení a míra závažnosti chyby
6. Korektura chyb v písemném projevu
7. Specifika korektury chyb v mluveném projevu
8. Význam pojmu "Fehlertherapie"
9.-10. Cvičení a aktivity vedoucí k nápravě chyb
11.Práce s autentickým materiálem k tématu chyba ve výuce (práce žáků ZŠ).
12. Závěrečné kolokvium s reflexí
13. Zápočtový test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
MACKOWIAK, K. Die 101 häufigsten Fehler im Deutschen und wie man sie vermeidet.. München, 2005.
-
Doporučená:
Doplňující autentické materiály ze školní praxe..
-
Doporučená:
KLEPPIN, K. Fehler und Fehlerkorrektur. München, 1997. ISBN 978-3-468-49656-1.
-
Doporučená:
ONDRÁKOVÁ, J. Chyba a učení cizím jazykům.. Hradec Králové, 2005. ISBN 80-7041-654-8.
-
Doporučená:
MAROUŠKOVÁ, M. ? SCHMIDT, M. Jak správně vyslovovat němčinu: příručka německé výslovnosti pro české učitele.. Ústí nad Labem, 2005. ISBN 80-7044-671-4.
-
Doporučená:
LOCHTMANN, K. Korrekturhandlungen im Fremdsprachenunterricht. Bochum, 2002.
-
Doporučená:
SORGER, B. ? JANÍKOVÁ, V. Mehrsprachigkeit in der Tschechischen Republik am Beispiel Deutsch nach Englisch.. Brno, 2011. ISBN 978-80-263-0203-2.
-
Doporučená:
HENRICI, G.; RIEMER, C. Mündliche Korrekturen im Fremdspracheunterricht. München, 1986.
-
Doporučená:
KLÖTZER, S. Typische Fehler auf einen Blick Deutsch: kompakte Übersicht, effizient Fehler vermeiden. Berlin, 2008. ISBN 978-3125614789.
-
Doporučená:
JANÍKOVÁ, V. Učíme se učit cizí jazyky.. Brno, 2008. ISBN 978-80-210-4620-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
45
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Celkem
|
55
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
charakterizovat klíčové otázky v oboru výuky cizích jazyků, s důrazem na specifika výuky německého jazyka |
definovat základní terminologii didaktiky a principy vyučování |
disponovat základními znalostmi o principech a způsobech hodnocení |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
samostatně pracovat se základní terminologií týkající se didaktiky německého jazyka |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student je schopen definovat základní terminologii vztahující se k tématu chyby |
student je schopen vysvětlit, jak je vhodné ve výuce na ZŠ pracovat s chybou v písemném projevu |
student je schopen vysvětlit, jak vypadá adekvátní práce s chybou v ústním projevu při výuce na ZŠ |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
student je schopen použít teoretické poznatky k tématu chyba ve výuce na ZŠ |
student je schopen pracovat s písemnými pracemi žáků ZŠ, které jsou určeny ke korektuře |
student je schopen vhodně a přiměřeně korigovat ústní projev žáků ZŠ |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Kooperativní výuka, |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|