|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / DID3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
DID3
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Didaktika 3
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je získat obecný přehled o jazykové politice sjednocující se Evropy a jejích principech. Naučit se pracovat s příslušnými dokumenty SEER, EJP. Zvládnout definovat pojem "vícejazyčnost" a s ním spojené výhody a nevýhody pro cizojazyčné vyučování. Studenti se orientují v problematice analýzy učebních materiálů (funkce, role, jazyková úroveň, kritéria výběru). Seznámí se s učebními materiály české i německé provenience. Získají přehled nejpoužívanějších titulů (učebnic, učebních souborů) v ČR, aktuální trendy v tvorbě výukových materiálů pro ZŠ a SŠ.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích; prezentace zvoleného učebnicového souboru.
|
Obsah
|
1. Výukové materiály DaF (definice, funkce, role, přehled)
2. Analýza výukových materiálů (kritéria, výběr, analýza, doporučení)
3. Kurikulum (GeR, ESP, RVP, ŠVP- definice, složky, funkce)
4. Vícejazyčnost (definice pojmu, výhody, nevýhody, uplatnění v DaF vyučování)
5. Dětská literatura v DaF vyučování
6. Literární texty a dramatizace v DaF vyučování
7. Zeměvěda v DaF vyučování
8. Obrázky a autentické texty v DaF vyučování
9. Práce s aktuálními učebními materiály analýza, srovnání, trendy (Hueber, Fraus, Klett)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Společný evropský referenční rámec pro jazyky : jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Olomouc : Univerzita Palackého, 2002. ISBN 80-244-0404-4.
-
Základní:
Choděra, Radomír; Ries, Lumír. Výuka cizích jazyků : na prahu nového století. Ostrava : Ostravská univerzita. Pedagogická fakulta, 1999.
-
Doporučená:
Anders lernen im Fremdsprachenunterricht : Experimente aus der Praxis. 2. Aufl. Berlin [etc.] : Langenscheidt, 1991. ISBN 3-468-49436-X.
-
Doporučená:
Časopisy. Cizí jazyky,.
-
Doporučená:
Heyd, Gertraude. Deutsch lehren : Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. 2., überarb. und erw. Aufl. Frankfurt am Main : Verl. M. Diesterweg, 1991. ISBN 3-425-04373-0.
-
Doporučená:
Little, David; Perclová, Radka. Evropské jazykové portfolio : příručka pro učitele a školitele. Praha : Ústav pro informace ve vzdělávání, 2005. ISBN 80-211-0490-2.
-
Doporučená:
Slavík, Jan. Hodnocení v současné škole : východiska a nové metody pro praxi. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9.
-
Doporučená:
Neuner, Gerhard; Hunfeld, Hans. Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts : eine Einführung : Fernstudieneinheit. 5. Berlin [etc.] : Langenscheidt, 1992.
-
Doporučená:
Neuner, G.et al. Uebungstypologie zum kommunikativen Deutschunterricht. Berlin, 1981.
-
Doporučená:
Weigman, J. Unterrichtsmodelle fuer DaF.. Ismaning, 1992.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
15
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Celkem
|
107
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student/-ka má přehled o klíčových otázkách oboru výuky cizích jazyků a výuky německého jazyka. Je schopnen/a uplatnit teoretické znalosti získané v přednáškách, cvičeních a seminářích didaktiky v praxi. Orientuje se ve spektru výukových materiálů |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student/-ka - pracuje s dokumenty Evropské rady na poli cizojazyčného vyučování - prohloubená schopnost uplatnit teoretické znalosti získané v přednáškách, cvičeních a seminářích didaktiky ve své vlastní praxi - umí se orientovat ve spektru výukových materiálů, srovnává, kriticky hodnotí |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|