|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / DID4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
DID4
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Didaktika 4
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
7 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Tento kurz by měl být svorníkem kurzů Didaktika 1-3; zároveň by se posluchači měli dovědět jak o možnostech svého dalšího osobního i profesního růstu, tak o dalších účinných způsobech motivace a aktivizace žáků.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích.
|
Obsah
|
1. Rozbor závěrečné (souvislé) studentské praxe z hlediska RVP a ŠVP
2. Problematika dalšího vzdělávání učitelů
3. Mimotřídní aktivity v rámci výuky NJ dle RVP a ŠVP
4. Mimotřídní aktivity v rámci výuky NJ dle RVP a ŠVP
5. Beseda s učiteli ZŠ, SŠ o mimotřídních a mimoškolních aktivitách
6. Beseda s učiteli ZŠ, SŠ o mimotřídních a mimoškolních aktivitách
7. Organizování konverzační soutěže
8. Školní výměny v rámci kontaktů se žáky z německy mluvících zemí
9. Evropské programy pro mládež a jejich využití v rámci RVP a ŠVP
10. Německo-česká koordinační centra výměny mládeže
11. Didaktické postupy při výuce NJ ve škol v přírodě
12. Didaktické postupy při výuce NJ za pomoci německy mluvících spolužáků
13. Spolupráce s rodiči a s různými institucemi v rámci kontaktů se školou v německy
14. Problematika mimotřídních a mimoškolních aktivit
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Hendrich, Josef. Didaktika cizích jazyků : Celost. vysokošk. učebnice pro stud. filozof. a pedagog. fakult. 1. vyd. Praha : SPN, 1988.
-
Základní:
Choděra, Radomír; Ries, Lumír. Výuka cizích jazyků : na prahu nového století. Ostrava : Ostravská univerzita. Pedagogická fakulta, 1999.
-
Doporučená:
Anders lernen im Fremdsprachenunterricht : Experimente aus der Praxis. 2. Aufl. Berlin [etc.] : Langenscheidt, 1991. ISBN 3-468-49436-X.
-
Doporučená:
Bimmel, P. et a. Arbeit mit Lehrweklektionen. Goethe - Institut Muenchen, 1994.
-
Doporučená:
Časopisy. Cizí jazyky,.
-
Doporučená:
Heyd, Gertraude. Deutsch lehren : Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. 2., überarb. und erw. Aufl. Frankfurt am Main : Verl. M. Diesterweg, 1991. ISBN 3-425-04373-0.
-
Doporučená:
Neuner, Gerhard; Hunfeld, Hans. Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts : eine Einführung : Fernstudieneinheit. 5. Berlin [etc.] : Langenscheidt, 1992.
-
Doporučená:
Neuner, G.et al. Uebungstypologie zum kommunikativen Deutschunterricht. Berlin, 1981.
-
Doporučená:
Weigman, J. Unterrichtsmodelle fuer DaF. Ismaning, 1992.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Student/-ka je schopen/a uplatnit teoretické znalosti získané v přednáškách, cvičeních a seminářích didaktiky ve své vlastní praxi. Orientuje ve spektru výukových materiálů, zvládne srovnání školského systému u nás a v ostatních německy mluvících zemích a překonávání bariéry, které přinášejí rozdílné vzdělávací systémy v Evropě a odbourávání předsudky vůči jiným kulturním prostředím.
|
Získané způsobilosti |
Student dokáže kriticky analyzovat svou pedagogickou praxi a provádět autoevaluaci. Má zájem o další profesní růst a zajímá se o moderní, progresivní metody výuky CJ. |
Vyučovací metody |
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|