|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / DIGR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
DIGR
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Didaktika gramatiky německého jazyka
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Didaktika gramatiky NJ
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
17 / -
|
0 / -
|
10 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenta s rozdíly v osvojování cizího a mateřského jazyka. Student se seznámí s klasickými i moderními hypotézami v této oblasti. Studující rozšíří své znalosti německé gramatiky o novou perspektivu (didaktickou). Zároveň se student seznámí s možnostmi, jak tvořit studijní materiály s pomocí nejnovější techniky a v on line prostředí
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích, studium doporučené odborné literatury, zkouška
|
Obsah
|
1. Osvojování si mateřského jazyka
a. Základní otázky a témata, základní vlivy
b. Základní hypotézy: behaviorismus, nativismus (Chomsky), interaktionismus
c. Osovojování si gramatiky
2. Osvojování si cizího jazyka
a. Základní otázky, vlivy
b. "Klasické teorie": kontrastivní hypotéza, hypotéza identity, interlanguage hypotéza
c. Profilová analýza
d. Stupně osvojování si gramatiky
e. Způsob zprostředkování konkrétních gramatických jevů
3. Kritické posouzení stávajících výukových materiálů
4. Návrh vlastních výukových materiál, práce s moderní technikou
5. SERR v kontextu výuky jazyků
6. SERR v kontextu výukových materiálů, online materiály, tvorba vlastních online materiálů
7. Opakování
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
aktuální učebnice pro základní a střední školy a statě v časopisech od autorů: Thielmann, Rehbein, Ehlich a dalších.
-
Doporučená:
EVEN, S. Drama Grammatik.. München, 2003. ISBN 978-3-89129-778-0.
-
Doporučená:
GRIESSHABER, W. Erwerb und Vermittlung des Deutschen als Zweitsprache In: _Deutsch in Armenien_. Teil 1/1, 2001/1, s. 17-24. Jerewan, 2001.
-
Doporučená:
GERNGROSS, G.; KRENN, W.; PUCHTA, H. Grammatik kreativ. Berlin/München, 1999. ISBN 978-3468494796.
-
Doporučená:
BRINITZER, M.; DAMM, V. Grammatik sehen. München, 2012. ISBN 978-3-19-001.
-
Doporučená:
GLABONIAT, M., et al. Profile deutsch. Berlin/München, 2005. ISBN 3-468-49410-6.
-
Doporučená:
STEINIG, W.; HUNEKE, H. W. Sprachdidaktik Deutsch. Eine Einführung. Berlin, 2011. ISBN 978-3503122400.
-
Doporučená:
GRIESSHABER, W. Spracherwerbsprozesse in Erst- und Zweitsprache; eine Einführung. Duisburg, 2010. ISBN 3940251852.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
55
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
81
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat jazykovými znalostmi na úrovni B2+ |
popsat a analyzovat jazykové struktury německého textu na úrovni B2 |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
komunikovat v německém jazyce na úrovni B2 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
kriticky zhodnotit výukový materiál pro SŠ |
charakterizovat základní hypotézy týkající se výuky cizích jazyků |
popsat princip teorie stupňů osvojování německého jazyka |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
adekvátně doplnit výukový materiál pro SŠ (např. samostatně vytvořeným cvičením) |
samostatně vytvořit interaktivní cvičení zaměřené na gramatiku NJ |
pracovat s odbornou literaturou týkající se didaktiky gramatiky |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|