|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / DINŠ2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
DINŠ2
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Didaktika německého jazyka 2 NŠ
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
10 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KNJ/DINŠ1
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Být schopen/a vidět činitele vyučování ve vzájemných vztazích: umět připravit i zrealizovat vyučovací jednotku a jejím následným zhodnocením pro sebe vyvodit závěry. Prakticky zvládnout základy metodiky nácviků jazykových prostředků a řečových dovedností; umět vytvořit efektivní jazykové nebo řečové cvičení pro žáky německého jazyka na 1. stupni ZŠ v souladu se SERR, EJP, umět pracovat s RVP a ŠVP.
|
Požadavky na studenta
|
Teoretické i praktické zvládnutí obsahu předmětu, prokazatelná průběžná příprava na cvičení a semináře, předem připravené diskuzní příspěvky, vypracování 1 krátkého ústního referátu (časopis Cizí jazyky)s teoretickým i praktickým zaměřením, krátké vyučovací pokusy( micro - teaching) a jejich následná analýza a evaluace, vypracování sem. práce na základě pozorování na 1. stupni ZŠ (6-10 s.).
|
Obsah
|
1. Vzájemný vztah řečových dovedností
2. Poslech, poslech s porozuměním
3. Ústní projev
4. Čtení,čtení s porozuměním
5. Písemný projev
6. Organizace vyučovacího procesu
7. Plánování ve výuce Nj - SeRR, EJP, RVP, ŠVP
8. Typy, struktura a organizační formy vyučovací hodiny
9. Funkce didaktické techniky ve výuce CJ a NJ
10. Didaktické hry ve výice NJ
11. Nové metody ve výuce NJ, např.projektové vyučování
12. Výběr učebnice pro ranou výuku NJ, její posouzení, kritéria analýzy učebnic
13. Interkulturní vyučování ve výuce NJ
14. Výuka NJ u žáků s poruchami učení
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
24
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Celkem
|
74
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
zařadit základní pojmy didaktického diskurzu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
disponovat jazykovými prostředky na úrovni A2/B1 |
samostatně pracovat s odbornou literaturou a cizojazyčnými materiály |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat zásady metodiky nácviku jednotlivých řečových dovedností |
formulovat zásady realizace evektivní vyučovací jednotky a její evaluace |
definovat základní dokumenty jazykové politiky (SERR, EJP RVP, ŠVP) |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat priority vyučování rané výuky NJ na 1.stupni ZŠ |
samostatně pracovat s teoretickými znalostmi a uplatnit je při praktické přípravě výuky |
analyzovat dostupné výukové materiály pro danou jazykovou úroveň |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Individuální konzultace, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
|
|
|
|