|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / DNŠ3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
DNŠ3
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Didaktika německého jazyka 3
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
14 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Komunikativní vyučování.Cvičení a hry k nácviku řečových dovedností v rané výuce NJ.Studenti absolvují náslechy a výstupy na 1.st. ZŠ. Seznámí se s různými aspekty pedagogického procesu počáteční výuky CJ. Sestavování příprav. Cíl: Rozvíjení schopnosti vést a připravit hodinu vyučování CJ na 1.st. ZŠ.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování krátkého ústního referátu dle probíraných témat z časopisu Deutsch als Fremdsprache nebo Frühes Deutsch s praktickým didaktickým postupem spojeným se simulovaným vyučovacím pokusem (micro - teaching). Následný společný rozbor s evaluací, odevzdání písemného zpracování prezentace jako seminární práce. Ústní zkouška.
|
Obsah
|
1. Komunikativní vyučování na 1. stupni ZŠ
2. Evropské jazykové portfolio
3. SERR, RVP,ŠVP
4. Výběr učebnic pro ranou výuku NJ dle SERR
5. Činnostní vyučování v rané výuce NJ
6. Výběr praktických cvičení a her k nácviku mluvení
7. Výběr praktických cvičení a her k nácviku čtení s porozuměním
8. Výběr praktických cvičení a her k nácviku poslechu s porozuměním
9. Výběr praktických cvičení a her k nácviku psaní
10. Kreativní psaní v rané výuce CJ
11. Výběr praktických cvičení a her k nácviku pravopisu
12. Výběr praktických cvičení a her k nácviku výslovnosti a intonace
13. Výběr praktických cvičení a her k nácviku slovní zásoby
14. Výběr praktických cvičení a her k nácviku gramatiky
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
24
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Celkem
|
109
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
definovat základní pojmy obecné didaktiky, didaktiky NJ |
disponovat jazykovými prostředky na úrovni A2/B1 |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
samostatně pracovat s odbornou literaturou a cizojazyčnými materiály |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat a analyzovat učební materiály pro ranou výuku NJ |
definovat zásady komunkativního vyučování NJ na 1.stupni ZŠ |
vysvětlit a uvést do souvislostí pojem "Norimberská doporučení pro ranou výuku NJ" |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
simulovat vyučovací proces/výukovou jednotku s následnou reflexí |
analyzovat, srovnat a zhodnotit spektrum výukových materiálů pro danou jazykovou úroveň |
aplikovat teoretické poznatky během vlastní praxe |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|