|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / GLEX1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
GLEX1
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Gramaticko-lexikální cvičení1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
14 / -
|
20 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Upevnit a prohloubit znalosti německé gramatiky v oblasti substantiv. Dosáhnout plynulého používání gramatických prostředků v mluvené i psané podobě. Seznámit studenty s pravidly německého pravopisu zaměřených zejména na psaní velkých písmen a slov složených.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na semináři, úspěšné absolvování písemného testu. Průběžná domácí příprava.
|
Obsah
|
1. Německý pravopis. Psaní velkých písmen u zpodstatnělých přídavných jmen, sloves a dalších slovních druhů.
2. Produktivní typy německé slovotvorby.
3. Typy skloňování podst. jmen.
4. Skloňování podst. jmen v množném čísle. Označení množství a míry.
7. Rod podst. jmen a způsoby jeho určení.
8. Nominalizace. Převod jednoduchých nominálních konstrukcí do vět a naopak.
7. Rekce podstatných jmen.
Jmenovaná témata budou vzhledem k jejich obsáhlosti procvičována zpravidla v jednom až dvou cvičeních.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Deutsch für Studenten. Lesegrammatik.
(Stalb Heinrich)
-
Doporučená:
Helbig, Gerhard; Buscha, Joachim. Deutsche Grammatik : ein Handbuch für den Ausländerunterricht. 18. Aufl. Leipzig : Verlag Enzyklopädie, 1998. ISBN 3-324-00118-8.
-
Doporučená:
Dreyer, Hilke; Schmitt, Klaus. Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik. 1. Aufl, Neubearbeitung. Ismaning : Max Hueber Verlag, 2000. ISBN 3-19-007255-8.
-
Doporučená:
Helbig, Gerhard; Buscha, Joachim. Leitfaden der Deutschen Grammatik. Berlin : Langenscheidt, 2000. ISBN 3-468-49495-5.
-
Doporučená:
Helbig, Gerhard; Buscha, Joachim. Übungsgrammatik Deutsch. Berlin : Langenscheidt, 2000. ISBN 3-468-49494-7.
-
Doporučená:
Hall, Karin; Scheiner, Barbara. Übungsgrammatik für Fortgeschrittene : Deutsch als Fremdsprache. 1. Aufl. Ismaning : Max Hueber Verlag, 2001. ISBN 3-19-007448-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
24
|
Celkem
|
54
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Student má znalost NJ na úrovni B1 a vyšší. |
Získané způsobilosti |
Studenti jsou schopni:
- rozlišit typy substantivní deklinace,
- správně skloňovat podstatná jména v jedn. i množ. čísle,
- rozpoznat zpodstatnělá přídavná jména, slovesa a další slovní druhy,
- převádět jednoduché nominální konstrukce na věty a naopak,
- určit rod podstatného jména,
- rozlišovat vybraná homonyma,
- používat vybraná podst. jm. se správnými předložkami. |
Vyučovací metody |
- Demonstrace dovedností
- Samostatná práce studentů
- Studium textů
- Cvičení
|
Hodnotící metody |
- Test
- Demonstrace dovedností při cvičení
|
|
|
|