|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / KON
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
KON
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Konverzace v němčině
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
9 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je rozšířit slovní zásobu studentů nad rámec běžných konverzačních témat a podpořit jejich práci s texty a multimédii (audio, video, internet). Zároveň jde ale samozřejmě i o celkovou kultivaci jazykového vyjadřování (morfologické, lexikální, fonetické aspekty).
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích. Každý student připraví pro ostatní jednu vyučovací hodinu k danému tématu, včetně práce s texty a multimédii. Následně moderuje diskusi k tomuto tématu, zadává další úkoly z oblasti mluvenému projevu a kontroluje jejich plnění. V závěru provedou všichni účastníci semináře sebereflexi a analýzu celé hodiny. Vedle toho předloží každý student písemnou přípravu ke "své" hodině.
|
Obsah
|
Studenti vedou za asistence vyučujícího hodinu konverzace. Ostatní studenti simulují školní prostředí. Řízená konverzace k vybranému tématu. Podstatné rozšiřování slovní zásoby nad rámec běžných konverzačních témat, práce s texty a multimédii.
1. Úvod a výběr jednotlivých témat pro vzorové hodiny
2. Teoretické základy k problematice struktury a obsahu konverzačních hodin ve výuce němčiny
3. Práce s texty z učebnic a z německých médií
4. -12. Vzorové hodiny, diskuze, sebereflexe, analýza
13. Hodnocení kurzu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
BRINITZER, M. DaF unterichten- Basiswissen Didaktik, Deutsch als Fremd- und Zweitsprache.. Stuttgart, 2013.
-
Doporučená:
STORCH, Gunther. Deutsch als Fremdsprache. Eine Didaktik. Munchen, 1999.
-
Doporučená:
NEUNER, Gerhard, HUNFELD, Hans. Methoden des fremdsprachigen Deutschunterrichts. Belin-Munchen, 1993.
-
Doporučená:
KEPRTOVA, Margot. Německo-česká konverzace I.. Olomouc, 1990. ISBN 80-85275-14-7.
-
Doporučená:
KEPRTOVA, Margot. Německo-česká konverzace II.. Olomouc, 1991.
-
Doporučená:
Německý tisk, Internet, TV, Radio.
-
Doporučená:
MARTINI, M. Trip durch D-A-CH.. Genua, 2009.
-
Doporučená:
HLADIK, P. 111 her pro atraktivní výuku němčiny.. Praha, 2014.
-
Doporučená:
DAUM, S. 55 kommunikative Spiele. Stuttgart. Stuttgart, 2012.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat jazykovými znalostmi na úrovni B1 a vyšší |
|
Výsledky učení
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
prezentovat konverzační téma na úrovní B1 pomocí připojování ostatních účastníků kurzu |
rozšířit slovní zásobu v daných konverzačních situacích |
provést evaluaci vlastního výstupu, komunikačních a vyjadřovacích schopností |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|