|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / LIT2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
LIT2
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Německá lit. od romant.po fin de siécle
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Německá literatura od romantiky po fin de siécle
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
19 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
V přednáškách získají studující přehled o vývoji německé literatury od romantiky po pluralismus literárních směrů na konci 19. století. V seminářích se naučí aplikovat získané poznatky při rozboru reprezentativních děl formou skupinové práce a dílčích referátů, dokáží zařadit literární dílo do kontextu doby i autorské poetiky.
|
Požadavky na studenta
|
Referát formou interpretace vybraného díla.Na zápočet musejí studující prokázat přehled o dějinách německy psané literatury od romantiky až po fin de si?cle..
|
Obsah
|
1. Napoleon a nové uspořádání Evropy, vznik národních literatur, specifika německé a rakouské literatury 19. století
2. Romantika a její poetika, předchůdci (F. Hölderlin), jednotlivé školy
3. Romantika v Jeně, Novalis (Hymnen an die Nacht)
4. Romantika v Heidelbergu
5. E.T.A. Hoffmann (Rat Krespel; Die Elixiere des Teufels)
6. H. Heine (Lorelei) a Vormärz
7. Realismus, poetický a kritický realismus: T. Storm, G. Keller (Romeo und Julia auf dem Dorfe), T. Fontane
8. Naturalismus: G. Hauptmann (Bahnwärter Thiel)
9. Rakouská literatura 19. století: Hof- a Volkstheater: F. Grillparzer; F. Raimund, J.N. Nestroy
10. Rakouská literatura 19. století: biedermeier a poetický realismus: A. Stifter (Bergkristall) a M. von Ebner-Eschenbach
10. Fin de si?cle: impresionismus (R. M. Rilke), symbolismus (S. George)
11. Vídeňská moderna: H. von Hofmannsthal (Die Rose und der Schreibtisch, Der Tor und der Tod), P. Altenberg (Kusine)
12. Vídeňská moderna: A. Schnitzler (Leutnant Gustl, Traumnovelle)
13. Fin de si?cle: neoromantika (H. Hesse), dekadence (T. Mann: Der Tod in Venedig)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. PaedDr. Dana Pfeiferová, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Prof. Dr. phil. habil. Elke Mehnert (100%),
Doc. PaedDr. Dana Pfeiferová, Ph.D. (100%),
Dr. phil. Michaela Voltrová (100%),
-
Vede seminář:
Prof. Dr. phil. habil. Elke Mehnert (100%),
Doc. PaedDr. Dana Pfeiferová, Ph.D. (100%),
Dr. phil. Michaela Voltrová (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
BOK, V., D. PFEIFEROVÁ a D. ŠETINOVÁ. Deutschsprachige Literatur in Lesetexten. Plzeň, 2012.
-
Základní:
BAHR, E., ed. Geschichte der deutschen Literatur 3. Vom Realismus zur Gegenwartsliteratur. Tübingen, 1998.
-
Základní:
ROTHMANN, K. Kleine Geschichte der deutschen Literatur. Stuttgart, 2009.
-
Základní:
AUST, H. Literatur des Realismus. Stuttgart, 2000.
-
Základní:
KREMER, D. Romantik. Stuttgart, 2001.
-
Doporučená:
BAHR, E., ed. Geschichte der deutschen Literatur 2. Von der Aufklärung bis zum Vormärz. Tübingen, 1998.
-
Doporučená:
BOYLE, N. Kleine deutsche Literaturgeschichte. München, 2009.
-
Doporučená:
ZEMAN, H., eds. Literaturgeschichte Österreichs. Graz, 1996.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Celkem
|
55
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat jazykovými znalostmi na úrovni B2 a vyšší |
disponovat znalostmi základů literární vědy |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat znalosti NJ na úrovni B2 a vyšší |
samostatně pracovat v oblasti literární interpretace |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat vývoj německé literatury od romantiky po pluralismus literárních směrů na konci 19.století |
popsat zásady vědecké práce v oblasti interpretace literárního textu a adekvátní prezentace vědeckých poznatků |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zařadit vybraný text z literárně-historického hlediska |
adekvátně prezentovat vědecké poznatky z oblastni interpretace literárního textu z 19.století |
samostatně pracovat s odbornou literaturou |
prezentace literárněvědné analýzy |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
Prezentace práce studentů, |
Samostudium, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Přednáška založená na výkladu, |
|
|
|
|