|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / NJD4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
NJD4
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Německý jazyk s didaktikou 4
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
3 / -
|
17 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Zkvalitnit a upevnit gramatické jevy a rozvíjet aktivní slovní zásobu v mluveném i písemném projevu. Upevňovat návyky správné výslovnosti.Práce s odborným textem.
Dosažení jazykové úrovně B1.2. Rozvoj didaktické kompetence v počáteční výuce NJ.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních, referáty. Zápočet: vypracování a předložení seminární práce ( překlad odborného textu podle vlastního výběru a sestavení slovníčku termínů).
|
Obsah
|
1. Systém školství v německy mluvících zemích.
2. Johann Heinrich Pestalozzi, švýcarský pedagog a reformátor.
3. Johann Friedrich Herbart, německý pedagog.
4. Adolf Diesterweg, německý pedagog a organizátor učitelského hnutí.
5. Friedrich Fröbel, německý pedagog a jeho přínos pro preprimární vzdělávání.
6. Rudolf Steiner, rakouský pedagog a Waldorfská škola.
7. Raná jazyková příprava, němčina v MŠ.
8. Nepovinná výuka němčiny v první a druhé třídě.
9. Didaktické jazykové hry v cizojazyčném vyučování.
10. Problematika čtení a psaní českých žáků v německém jazyce.
11. Dyslexie a cizojazyčné vyučování.
12. Výběrové aktuální téma.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Peez, Helmut. Bildungsorganisation und Pädagogik in der Bundesrepublik Deutschland mit besonderer Berücksichtigung des Freistaates Bayern. 1992. ISBN 7-81035-172-9.
-
Doporučená:
Doležal, Jiří; Šimečková, Alena. Cvičení z německé gramatiky pro pokročilé. 1. vyd. Jinočany : H & H, 1992. ISBN 80-85467-34-8.
-
Doporučená:
Höppnerová, Věra; Kremzerová, Anna; Nožičková, Eva. Němčina pro jazykové školy 2. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1990.
-
Doporučená:
Berglová, Eva; Formánková, Eva; Mašek, Miroslav. Německá gramatika : přehled, cvičení, testy. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 1995. ISBN 80-85784-12-2.
-
Doporučená:
Průcha, Jan; Mareš, Jiří; Walterová, Eliška. Pedagogický slovník. 4. aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-772-8.
-
Doporučená:
Současné učebnice německého jazyka pro 1.st. ZŠ.
-
Doporučená:
Písaříková, Jana. Spielformen im Deutsch als Fremdsprachenunterricht an der Grundschule Hrané formy ve vyučování německého jazyka na základní škole. Plzeň : Západočeská univerzita. Fakulta pedagogická, 2002.
-
Doporučená:
webové stránky.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
76
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Pro úspěšné absolvování tohoto předmětu se doporučuje splnění předmětu KNJ/NJD3. |
Získané způsobilosti |
Student si osvojí základy práce s odborným textem, čte a překládá s pomocí slovníku. Dokáže se orientovat zejména v pedagogické literatuře.Je schopen vybrat klíčová slova, číst a studovat odborné knihy v německém originále. Vyhledá vhodnou německou literaturu, přeloží text a sestaví slovník termínů, prezentuje výsledky své práce.Odbornou literaturu v originále využije např. při tvorbě diplomové práce. |
Vyučovací metody |
- Demonstrace dovedností
- Seminární výuka
- Studium textů
- Seminář
|
Hodnotící metody |
- Seminární práce
- Individuální prezentace na semináři
- Kvalita zpracovaného referátu
- Referát
- Demonstrace dovedností při semináři
|
|
|
|