|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / PCJ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
PCJ
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Praktická cvičení jazyková
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
7 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Procvičováním všech čtyř jazykových kompetencí (mluvení, čtení, poslechu a psaní) dovést studenty k úrovni C1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Rozšířit aktivní a pasivní slovní zásobu zaměřenou tematicky k daným konverzačním okruhům. Orientace v současném vývoji společnosti v německy mluvících zemích.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní práce na cvičeních. Seminární práce.
Sledování současného politického, společenského a kulturního dění v německy mluvících zemích.
|
Obsah
|
Procvičování pasivní a aktivní slovní zásoby zaměřené tematicky ke konverzačním okruhům učebnice em - Abschlusskurs. Sledování současného politického, společenského a kulturního dění prostřednictvím autentických videonahrávek.
1. Leute von heute. Lesen: Kurzmeldungen: Nachrichten aus aller Welt. Sprechen: Streitgespräch: Tierschutz. Hören: Radiokommentar: ICE-Unfall. Schreiben: Meldung erfinden. Grammatik: Redewiedergabe.
2. Gesellschaft. Lesen: Frauen ... Sprechen: Klassenumfrage: Karriere. Hören: Radiosendung: Patriarchat. Schreiben: Leserbrief: Chancengleichheit der Männer. Grammatik: Verbalstil. Nominalstil.
3. Ratgeber. Lesen: Geldgeschäfte auf der Bank. Sprechen: Beratungsgespräch. Hören: Auskunftsgespräch. Preiswärter. Schreiben: Persönliche Briefe informell/formell. Grammatik: Zweiteilige Konnektoren.
4. Kriminalität. Lesen: Ironischer Kurztext: Eine Branche im Strukturwandel. Sprechen: Diskussion: Strafmündigkeit von Kindern. Hören: Radiobericht: Lügendetektor. Schreiben: Kreatives Schreiben: Mini-Krimi. Grammatik: Nomen-Verb-Verbindungen.
Vzhledem k obsáhlosti jednotlivých okruhů a nutnosti procvičení všech jazykových kompetencí budou tyto tématické celky probírány vždy v rámci dvou až tří cvičení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
BRAUN, Angelika. "Die Nutzung des Internet für den DaF-Unterricht".. In: Info DaF (25) 1/1998, 72 - 84.
-
Doporučená:
Perlmann-Balme, Michaela; Schwalb, Susanne; Dörte, Weers. em neu Abschlusskurs. Ismaning : Max Hueber, 2008. ISBN 3-19-001628-3.
-
Doporučená:
SCHRÖDER, Hartmut/ WAZEL, Gerhard (1998) (Hrsg.). Fremdsprachenlernen und interaktive Medien.. Frankfurt am Main u.a.: Peter Lang Verlag.
-
Doporučená:
BALDEGGER Markus [et al.]. Kontaktschwelle Deutsch als Fremdsprache. Berlin: Langenscheidt.
-
Doporučená:
Baur, E. Leicht gesagt, Dtv,. Muenchen, 2001.
-
Doporučená:
ESSELBORN, Karl. "Neue Beurteilungskriterien für audiovisuelle Lehrmaterialien". In: Zielsprache Deutsch 22. 2, 1991.
-
Doporučená:
ESSELBORN, Karl. "Neue Beurteilungskriterien für audiovisuelle Lehrmaterialien".. In: Zielsprache Deutsch 22. 2 (1991), 64 - 78.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
66
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Student má znalosti na úrovni absolvovaného Bc. studia NJ na KNJ FPE ZČU v Plzni.
Student má znalost NJ na úrovni B2 a vyšší. |
Získané způsobilosti |
Student ovládá německý jazyk na úrovni C1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (http://www.goethe.de/INS/cz/prj/ets/meh/ref/csindex.htm). Je schopen popsat a zhodnotit aktuální situaci v politickém, společenském a kulturním dění německy mluvících zemí. |
Vyučovací metody |
- Diskuse
- Výuka podporovaná multimédii
- Prezentace práce studentů
- Demonstrace dovedností
- Cvičení
|
Hodnotící metody |
- Seminární práce
- Demonstrace dovedností při cvičení
|
|
|
|