|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / STX
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
STX
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Syntax
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
16 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Vybavit studenty teoretickými znalostmi o stavbě německé věty. Získat potřebné dovednosti pro správné tvoření a užívání vět v ústní i písemné komunikaci. Studenti se seznámí s hlavními rysy a principy valenční gramatiky. Během celého semestru je zároveň teoretické vědění aplikováno prakticky - studenti procvičují v seminářích tvorbu složitějších větných konstrukcí
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast v seminářích, úspěšné absolvování obou testů.
Studující jsou povinni předložit u závěrečného zápočtového testu vyplněnou alespoň polovinu pracovních listů z coursewaru tohoto předmětu.
Zkouška ústní - viz okruhy na bakalářskou zkoušku z oblasti syntaxe.
|
Obsah
|
1. Úvod, syntaktická terminologie
2. Syntaktické kategorie
3. Syntaktické funkce
4. Valence
5. Argumentová struktura
6. Slovosled, topologický model
7. Komplexní věty
8. Formy vedlejších vět
9. Funkce vedlejších vět
10. Infinitivní struktury
11. Zájmeno "es"
12. Slovosled a informační struktura věty
13. Evaluace semináře a shrnutí
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
DUDEN (BD.4) Grammatik der deutschen Gegenwartssprache. Mannheim, 1998.
-
Doporučená:
Helbig, Gerhard; Buscha, Joachim. Deutsche Grammatik : ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Berlin : Langenscheidt, 2001. ISBN 3-468-49493-9.
-
Doporučená:
Pttner. Deutsche Syntax. Ein Arbeitsbuch. Tübingen, 2013. ISBN 978-3-8233-6834-2.
-
Doporučená:
DUDEN Deutsches Universalwörterbuch. DUDEN VERLAG, 2001.
-
Doporučená:
Götze,L., Hess - Lüttich, E.V.B. Gramatik der deutschen Sprache, Sprachsystem und Sprachgebrauch. Wahrig München, 1999.
-
Doporučená:
Eisenberg, P. Grundriss der deutschen Grammatik. Band 2: Der Satz. Stuttgart/ Weimar: Verlag J. B. Metzler, 2001.
-
Doporučená:
Altmann, Hahnemann. Prüfungswissen Syntax. Göttingen, 2010. ISBN 978-3-8252-3320-4.
-
Doporučená:
Engel, U. Syntax der deutschen Gegenwartssprache,. Erich Schmidt Verlag Berlin, 1994.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
132
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat základní morfologické a lexikální struktury německého jazyka |
disponovat jazykovými znalostmi na úrovni B2/C1 a vyšší |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat korektně základní morfologické a lexikální struktury německého jazyka |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat strukturu jednoduché věty |
popsat strukturu souvětí |
definovat základní odbornou terminologii |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
používat v německém jazyce i složitější větné konstrukce |
analyzovat strukturu věty jednoduché |
analyzovat souvětí (určit větu hlavní, vedlejší a jejich druhy) |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Písemná zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Přednáška s diskusí, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Řešení problémů, |
Diskuse, |
|
|
|
|