|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOP / INSP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOP
/
INSP
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Insolvenční právo
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
7 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
42 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KOP/NIP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Výuka je zaměřena na seznámení s novým insolvenčním zákonem se zaměřením na komparaci se zákonem o konkursu a vyrovnání.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivita na seminářích a ústní nebo písemná zkouška.
|
Obsah
|
1. Pojem insolvenčního práva
2. Ekonomická podstata insolvenčního práva
3. Zásady insolvenčního práva
4. Pravidla zahájení insolvenčního řízení
5. Průběh insolvenčního řízení
6. Úpadek
7. Způsoby jeho řešení
8. Konkurs
9. Oddlužení
10. Věřitelé a uplatňování jejich pohledávek
11. Insolvence s mezinárodním prvkem
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kozák, Jan. Insolvenční zákon a předpisy související, nařízení Rady (ES) o úpadkovém řízení. Komentář. Praha: Wolters Kluwer, 2013. ISBN 978-80-7357-243-3.
-
Základní:
Eliáš, Bejček, Hajn, Ježek a kol. Kurs obchodního práva. Praha: C.H.Beck, 2006..
-
Doporučená:
Bělohlávek, Alexander, J. Evropské a mezinárodní inslovenční právo TZK 68. Praha: C. H. Beck, 2007. ISBN 978-80-7179-591-9.
-
Doporučená:
Richter, Tomáš. Inslovenční právo. Praha: Wolters Kluwer, 2008. ISBN 978-80-7357-329-4.
-
Doporučená:
Hásová, Moravec. Inslovenční řízení. 2013. ISBN 978-80-7400-459-9.
-
Doporučená:
Kislingerová, Eva; Richter, Tomáš; Smrčka, Luboš. Insolvenční praxe v České republice v období 2008-2013. Praha: C. H. Beck, 2013. ISBN 978-80-7400-497-1.
-
Doporučená:
Maršíková, Jolana. Insolvenční řízení z pohledu dlužníka a věřitele : příručka zejména pro neprávníky. 2. vyd. Praha : Linde, 2011. ISBN 978-80-7201-862-8.
-
Doporučená:
Přehled judikatury ve věcech konkursu a vyrovnání : aktualizovaný text zákona s judikaturou. Praha : ASPI, 2005. ISBN 80-7357-067-X.
-
Doporučená:
Zelenka, Jaroslav; Maršíková, Jolana. Zákon o konkursu a vyrovnání a předpisy souvisící : komentář. 2. podst. přeprac. a dopl. vyd. Praha : Linde, 2002. ISBN 80-7201-323-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
32
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
obecné znalosti obchodního a občanského práva procesního |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vyjádřit se v mluvených i psaných projevech jasně a srozumitelně; prezentovat vhodným způsobem sám sebe před známým i neznámým publikem; používat s porozuměním odborný jazyk; vytvářet hypotézy, navrhovat postupné kroky, zvažovat využití různých postupů při řešení problému |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
porozumět právní i ekonomické podstatě insolvenčního práva a jeho zásadám |
porozumět pravidlům zahájení insolvenčního řízení, úpadku a jednotlivým způsobům jeho řešení (konkurs, reorganizace, oddlužení) a také insolovenci s mezinárodním prvkem, a to včetně všech procesněprávních otázek |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
schopnost analýzy a komparace normativních úprav, rozlišování jednotlivostí a jejich odlišností |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Písemná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|