|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / 9LOGO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
9LOGO
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Logopedie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
11 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPG/CLOGO
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Logopedická terminologie, vývoj řeči, vývoj neřečových schopností, poruchy vývoje komunikačních schopností - dyslálie, opožděný vývoj řeči, vývojová dysfázie, poruchy zvuku řeči, hlasu, poruchy vývoje komunikačních schopností - vyvojová dysartrie, orofaciální dysfunkce, palatolálie, neurotické poruchy řeči, symptomatické poruchy řeči komunikační schopnosti dětí s mentální retardací, somatickou vadou, komunikační schopností dětí se smyslovou vadou, komunikační schopnosti dětí s jiným mateřským jazykem, bilingvální výchova, prevence vzniku poruch komunikačních schopností - raná péče, logopedie v MŠ, včasná diagnostika, terapeutické přístupy pro rozvoj dílčích funkcí v předškolním věku, narušená komunikační schopnost u dospělých - přetrvávající vývojové poruchy, afázie dysartrie, poruchy sluchu, symptomatické poruchy, kazuistiky
|
Požadavky na studenta
|
vědomostní test
|
Obsah
|
Cílem předmětu je získání základní orientace v otázkách logopedické prevence, diagnostiky a systému terapie
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Lechta, Viktor. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Vyd. 1. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-801-5.
-
Doporučená:
Klenková, Jiřina. Kapitoly z logopedie. 2. přeprac. vyd. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-88-5.
-
Doporučená:
Klenková, Jiřina. Kapitoly z logopedie. II a III. Brno : Paido, 1998. ISBN 80-85931-62-1.
-
Doporučená:
Škodová, Eva; Jedlička, Ivan. Klinická logopedie. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-546-6.
-
Doporučená:
Kutálková, D. Logopedická prevence. Portál, Praha, 1996.
-
Doporučená:
Kutálková, Dana. Logopedická prevence : průvodce vývojem dětské řeči. 1. vyd. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-115-0.
-
Doporučená:
Lechta, Viktor. Logopedické repetitórium : Teoretické východiská súčasnej logopédie, moderné prístupy k logopedickej starostlivosti o osoby s narušenou komunikačnou schopnosťou. 1. vyd. Bratislava : Slovenské pedagogické nakladateĺstvo, 1990. ISBN 80-08-00447-9.
-
Doporučená:
Dvořák, Josef. Logopedický slovník. Žďár nad Sázavou : Logopedické centrum, 2001. ISBN 80-902536-2-8.
-
Doporučená:
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|