|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / 9PP2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
9PP2
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Psychologické poradenství II
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
15 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPG/CPP2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je seznámit studenta s organizací a fungováním pedagogicko-psychologického poradenství. Historický vývoj poradenství, teoretická východiska. Poradenský systém u nás a v zahraničí. Charakteristika poradenství, typy, obsah a formy poradenských služeb. Obecné zásady poradenské práce. Poradenské přístupy. Vztah poradce a klienta. Komunikace v poradenství. Osobnost poradenského psychologa. Fáze poradenského procesu. Metody práce poradenského psychologa. Poradenství a výchova.Poradenství a psychoterapie. Psychologické poradenství v jednotlivých fázích vývoje dítěte. Školské výnosy a předpisy vztahující se k dětskému psychologickému poradenství.
|
Požadavky na studenta
|
Odborná analýza pedagogicko-psychologického problému. Účast na praktikách z pedagogicko-psychologického poradenství.
|
Obsah
|
Cílem je seznámit studenta s organizací a fungováním pedagogicko-psychologického poradenství. Historický vývoj poradenství, teoretická východiska. Poradenský systém u nás a v zahraničí. Charakteristika poradenství, typy, obsah a formy poradenských služeb. Obecné zásady poradenské práce. Poradenské přístupy. Vztah poradce a klienta. Komunikace v poradenství. Osobnost poradenského psychologa. Fáze poradenského procesu. Metody práce poradenského psychologa. Poradenství a výchova.Poradenství a psychoterapie. Psychologické poradenství v jednotlivých fázích vývoje dítěte. Školské výnosy a předpisy vztahující se k dětskému psychologickému poradenství.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Duplinský, Josef; Moussová, Zuzana. Diagnostika. Pedagogickopsychologické poradenství. II. Praha : Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta, 2002. ISBN 80-7290-101-X.
-
Doporučená:
Moussová, Zuzana; Valentová, Ludmila. Poradenské teorie a strategie. Praha : Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta, 2002. ISBN 80-7290-098-6.
-
Doporučená:
Gabura, Ján. Poradenský proces. Praha, 1995. ISBN 80-85850-10-9.
-
Doporučená:
Matějček, Zdeněk. Praxe dětského psychologického poradenství : Celost. vysokošk. příručka pro stud. filoz. a pedag. fakult. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1991. ISBN 80-04-24526-9.
-
Doporučená:
Matoušek, Oldřich. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha, 1997. ISBN 80-85850-24-9.
-
Doporučená:
Hartl, Pavel. Základy komunitní práce. SLON Praha, 1995.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|