|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / 9PPD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
9PPD
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Pedagogika postiženého dítěte předškolní
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
4 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPG/CPPD
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Společně si budeme pokládat otázky typu: " Jak uzpůsobuji aktivitu, abych do ní mohla zapojit dítě, jehož schopnosti se liší od většiny dětí?", "Podporuji interakce mezi dětmi, které disponují různými schopnostmi a dovednostmi?" Budeme rozkrývat strategie pro fyzické a sociální zařazení, začlenění dítěte se specifickými potřebami do procesu výuky. Zároveň se budeme věnovat tématu individualizace a vytváření individuálního plánu pro dítě. Na příběhu z dětské literatury si ukážeme konkrétní možnost práce s dětmi na tématu "jinakost".
|
Požadavky na studenta
|
Ke zkoušce přinést: 1)individuální plán pro konkrétní dítě se specifickými potřebami (s výhledem max. na 1/2 roku) s vypracovaným způsobem evaluace (jakým způsobem ověřuji, že je plán naplňován, jak často,?); naznačit spolupráci s rodinou 2) vyhledat a přinést 2 tituly z dětské literatury, kde by příběh nabízel téma "jinakosti" (její přijetí, odmítání), vypracovat stručný obsah 3) vybrat si jednu z těchto 2 knih a ukázat na ní způsob možné práce s příběhem na toto téma, odevzdat návrh zpracování (včetně cílů, návrhů konkrétních postupů,?) Individuální plán a práci s příběhem u zkoušky obhájit.
|
Obsah
|
Inkluzivní pojetí vzdělávání, pojmy: různost, respekt, individualizace
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Mlejnek, Josef. Dětská tvořivá hra. Praha : IPOS, 2004. ISBN 80-7068-163-2.
-
Doporučená:
HELLUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí : obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0.
-
Doporučená:
Lang, Greg; Berberich, Chris. Každé dítě potřebuje speciální přístup : vytváření integrovaných a inkluzivních tříd. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-144-4.
-
Doporučená:
Kopřiva, Karel. Lidský vztah jako součást profese : psychoterapeutické kapitoly pro sociální, pedagogické a zdravotnické profese. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-429-X.
-
Doporučená:
Kopřiva, Pavel a kol. Respektovat a být respektován. 2. vyd. Kroměříž : Spirála, 2006. ISBN 80-901873-7-4.
-
Doporučená:
Dinkmeyer, Don; McKay, Gary D. Step : Efektivní výchova krok za krokem. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-85282-92-5.
-
Doporučená:
Smith, Charles A. Třída plná pohody : 162 her zaměřených na výchovu ke spolupráci a citlivému jednání. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-601-2.
-
Doporučená:
Slavíková, Vladimíra; Hazuková, Helena; Slavík, Jan. Výtvarné čarování : (artefiletika pro předškoláky a mladší školáky). V Praze : Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-7290-016-1.
-
Doporučená:
Dujková, Lenka; Gardošová, Juliana. Vzdělávací program Začít spolu : metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Vyd. 1. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-815-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|