|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / 9PSPB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
9PSPB
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Psychopedie B
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Psychopedie A
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
18 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPG/CPSPB
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Psychopedie v oboru speciální pedagogiky. Dítě s mentálním postižením. Mentální retardace - specifický druh handicapu Osobnost dítěte s mentálním postižením, jeho vývoj a sociálně-psychologické zvláštnosti. Rodina s mentálně handicapovaným dítětem. Zdravý styl života dětí s mentálním postižením a jeho podpora. Výchova, vzdělávání a osobnostní rozvoj dětí s mentálním postižením. Zásady pedagogického přístupu k dětem s mentálním postižením. Inkluzívní přístup k dětem s mentálním postižením Aktuální otázky psychopedie.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování výukového tématu pro žáka mentálním postižením
|
Obsah
|
Cílem předmětu je seznámení se základy psychopedické diagnostiky a výchovně vzdělávacího přístupu k jedincům s mentálním postižením
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Kerr, Susan. Dítě se speciálními potřebami. 1. vyd. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-147-9.
-
Doporučená:
Vítková, Marie. Integrativní speciální pedagogika : integrace školní a sociální. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9.
-
Doporučená:
Pipeková, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno : Paido, 2006. ISBN 80-7315-120-0.
-
Doporučená:
Švarcová, Iva. Mentální retardace : vzdělávání, výchova, sociální péče. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-821-X.
-
Doporučená:
Monatová, Lili. Pojetí speciální pedagogiky z vývojového hlediska. Brno : Paido, 1996. ISBN 80-85931-20-6.
-
Doporučená:
Valenta, Milan; Müller, Oldřich. Psychopedie. 2. vyd. Praha : Parta, 2004. ISBN 80-7320-063-5.
-
Doporučená:
Renotiérová, Marie; Ludíková, Libuše. Speciální pedagogika. Olomouc : Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-1073-7.
-
Doporučená:
Přinosilová, Dagmar. Vybrané okruhy speciálně pedagogické diagnostiky a její využití v praxi speciální pedagogiky. Brno : Masarykova univerzita, 2004. ISBN 80-210-3354-1.
-
Doporučená:
Kvapilík, Josef; Černá, Marie. Zdravý způsob života mentálně postižených. Praha : Avicenum, 1990. ISBN 80-201-0019-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|