|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / 9SP2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
9SP2
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Speciální pedagogika II
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Speciální pedagogika
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
3 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPG/CSP2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Lateralita - vztah k dominanci mozkových center, projevy asymetrie, ontogeneze laterality, genotyp, fenotyp Lateralita - dělení typů laterality, rizikové typy laterality Lateralita - orientační a komplexní diagnostika Lateralita - výchova leváka, vztah k levákům v historii LMD - vymezení pojmu, terminologie, příčiny a výskyt syndromu LMD - symptomatologie, ontogeneze dítěte s LMD LMD - diagnostika syndromu LMD-terapie a výchova dítěte, možnosti integrace v ZŠ Specifické vývojové poruchy učení - vymezení pojmu, užívaná terminologie, příčiny, výskyt syndromu SVPU - neurofyziologie poruch, vztah laterality, řeči a výuky čtení SVPU - dělení typů dyslexie SVPU - diagnostika dyslekticko - dysortografického syndromu SVPU - metodika nápravy dyslekticko - dysortografických obtíží SVPU - typologie a diagnostika dyskalkulie SVPU - náprava dyskalkulií Organizace péče o žáky se SPUCH - Integrace v ZŠ a SŠ
|
Požadavky na studenta
|
Doložené prostudování legislativních materiálů k problematice integrace žáků se SPU
|
Obsah
|
Cílem předmětu je získání kompetencí k diagnostikování a nápravě specifických poruch učení na úrovni ZŠ.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Pokorná, Věra. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení : rozvoj vnímání a poznávání. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-350-5.
-
Doporučená:
Křišťanová, Ladislava. Diagnostika laterality a metodika psaní levou rukou. Hradec Králové : Gaudeamus, 1995. ISBN 80-7041-205-4.
-
Doporučená:
Matějček, Zdeněk. Dyslexie. Praha : SPN, 1988.
-
Doporučená:
Kocurová, Marie. Komunikační kompetence jako téma inkluzivní školy : (specifické poruchy učení z pohledu vzdělávacích šancí) : monografie. 1. vyd. Dobrá Voda : Aleš Čeněk, 2002. ISBN 80-86473-23-6.
-
Doporučená:
Třesohlavá, Zd.:. Lehká mozková dysfunkce v dětském věku.
-
Doporučená:
Černá, Marie. Lehké mozkové dysfunkce. Praha : Karolinum, 2002. ISBN 80-7184-880-8.
-
Doporučená:
Koukolík, František. Mozek a jeho duše. Praha : Galén, 2005. ISBN 80-7262-314-1.
-
Doporučená:
Tymichová, Hana. Nauč mě číst a psát. Praha : SPN, 1985.
-
Doporučená:
Prekop, Jirina; Schweizer, Christel. Neklidné dítě. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-351-2.
-
Doporučená:
Zelinková, Olga. Poruchy učení. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-096-0.
-
Doporučená:
Sindelar, Brigitte. Předcházíme poruchám učení. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-85282-70-4.
-
Doporučená:
Vágnerová, Marie. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha : Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-488-8.
-
Doporučená:
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3.
-
Doporučená:
Train, Alan. Specifické poruchy chování a pozornosti : Jak jednat s velmi neklidnými dětmi. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-131-2.
-
Doporučená:
Kocurová, Marie. Specifické poruchy učení a chování. V Plzni : Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-705-X.
-
Doporučená:
Pokorná, Věra. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-135-5.
-
Doporučená:
Sovák, Miloš. Výchova leváků v rodině. Praha : SPN, 1985.
-
Doporučená:
Drnková-Pavlíková, Zdena; Syllabová, Růžena. Záhada leváctví a praváctví. Praha : Avicenum, 1991. ISBN 80-201-0113-6.
-
Doporučená:
Synek, František. Záhady levorukosti : asymetrie u člověka. Praha : Horizont, 1991. ISBN 80-7012-054-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|