|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / ANO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
ANO
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Andragogika
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
18 / -
|
22 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit účastníky: se základními pojmy a kategoriemi z oblasti andragogiky, s historií vzdělávání dospělých u nás i ve světě, se základními dokumenty ovlivňujícími vzdělávání dospělých u nás i ve světě, s designováním kurzů pro dospělé, s nástroji pro zjišťování vzdělávacích potřeb dospělých, s fázemi vývoje skupin v čase a jejich vlivem na designování kurzů, s formulováním měřitelných cílů a praktickými pomůckami pro jejich formulaci, s metodami vyplývajícími z cílů a použitelnými při vzdělávání dospělých, s prací s reflexí během programů pro dospělé, s jednotlivými evaluačními nástroji použitelnými při evaluaci kurzů pro dospělé, s konceptem skupinové dynamiky, s teoretickými základy jejích jednotlivých prvků (komunikace a interakce, cíle a normy, pozice a role, atmosféra, podskupiny, vedení a stimulace, struktura(stavba) skupiny), se základními možnostmi lektorských intervencí do těchto prvků během kurzů , se zákonitostmi učení s prožitkem, S didaktickým cyklem cíle, metody, reflexe, evaluace, S psychologickými zákonitostmi prožitkového učení.
|
Požadavky na studenta
|
Hlavním cílem přednášek z andragogiky je vést studenty k přemýšlení o jevech a procesech, hrajících roli při vzdělávání dospělých. Tomuto cíli odpovídají kritéria pro udělení zápočtu. Student si může vybrat mezi zápočtovou prací a testem. Smyslem práce, která má podobu vzdělávacího projektu, je prokázat schopnost nedesignovat vzdělávací kurz pro dospělé. Konkrétně jde o popis rozpadu oblasti dovedností, na které je práce zaměřena, do konkrétních měřitelných cílů. Dále student charakterizuje metody, které by k naplnění popsaných cílů zvolil, popíše jakým způsobem by u jednotlivých metod vedl reflexi vztaženou k cílům a uvede evaluační techniky, které by při realizaci popisovaného kurzu použil. Zápočet potom probíhá formou ústní obhajoby vypracovaného vzdělávacího projektu. Obsahem testu jsou témata probraná na jednotlivých přednáškách.
|
Obsah
|
Účastníci se seznámí:
˘ Se základními pojmy a kategoriemi z oblasti andragogiky
˘ S historií vzdělávání dospělých u nás i ve světě
˘ Se základními dokumenty ovlivňujícími vzdělávání dospělých u nás i ve světě
˘ S designováním kurzů pro dospělé
o S nástroji pro zjišťování vzdělávacích potřeb dospělých
o S fázemi vývoje skupin v čase a jejich vlivem na designování kurzů
o S formulováním měřitelných cílů a praktickými pomůckami pro jejich formulaci
o S metodami vyplývajícími z cílů a použitelnými při vzdělávání dospělých
o S prací s reflexí během programů pro dospělé
o S jednotlivými evaluačními nástroji použitelnými při evaluaci kurzů pro dospělé
˘ S konceptem skupinové dynamiky
o S teoretickými základy jejích jednotlivých prvků (komunikace a interakce, cíle a normy, pozice a role, atmosféra, podskupiny, vedení a stimulace, struktura(stavba) skupiny).
o Se základními možnostmi lektorských intervencí do těchto prvků během kurzů
˘ Se zákonitostmi učení s prožitkem
o S didaktickým cyklem cíle, metody, reflexe, evaluace
o S psychologickými zákonitostmi prožitkového učení
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Rozšiřující:
Kirkpatrick, L. Kirkpatrick, J. Transferring learning to behavior. San Francisco, 2005.
-
Doporučená:
Mužík, Jaroslav. Andragogická didaktika. Praha : Codex Bohemia, 1998. ISBN 80-85963-52-3.
-
Doporučená:
Schulz von Thun, Friedemann. Jak spolu komunikujeme? : překonávání nesnází při dorozumívání. Vyd. 1. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-0832-9.
-
Doporučená:
Bočková. Kapitoly z andragogiky. Praha, 1994.
-
Doporučená:
BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení : východiska, metody, cvičení a hry. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.
-
Doporučená:
Hartl, Pavel. Kompendium pedagogické psychologie dospělých. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-841-7.
-
Doporučená:
Lidský kapitál a vzdělávací marketing : v andragogickém pohledu. Vyd. 1. Praha : Eurolex Bohemia, 2004. ISBN 80-86861-04-X.
-
Doporučená:
Armstrong, Michael. Řízení lidských zdrojů : nejnovější trendy a postupy : 10. vydání. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
-
Doporučená:
BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.
-
Doporučená:
Beneš, Milan. Úvod do andragogiky. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-381-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
15
|
Celkem
|
61
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Znalost základních pedagogických disciplín. |
Získané způsobilosti |
Student zpracuje vzdělávací projekt pro dospělé odpovídající probraným kritériím |
Vyučovací metody |
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|