|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / CPDI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
CPDI
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Communication with people with disabilit
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
6 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
8 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Students gain basic skills in communication with people with disabilities and disadvantages needed to work in the helping professions
|
Požadavky na studenta
|
Successful mastered knowledge test
Case analysis
|
Obsah
|
1.Communication and impaired communication skills
2.Speech disorders: central speech disorders (dysphasia and aphasia), fluency speech disorders (stuttering and tumultus), neurotic speech disorders (mutismus), articulation disorders (dysarthria and dyslalia), speech sound distortion (rinolalia and palatolalia) and voice disorders (dysphonia and mutation)
3.Symptomatic speech disorders
4.Communicating with people with sensory disabilities (visual an hearing imairments)
5.Communicating with people with intellectual and learning disabilities
6.Communicating with people with social and socio-cultural disadvantages
7.Communicating with people with multiple handicap
8.Communicating with older people
9.Speech therapy and its possibilities
10.Alternative and augmentative communication methods
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Moodle: https://phix.zcu.cz/moodle/user/index.php?id=4281
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Rozšiřující:
ROBB, M.; BARRETT, S.; KOMAROMY, C. Communication, relationships and care: a reader.. London, 2004. ISBN 0-415-32660-5.
-
Rozšiřující:
JONES, P. R.; CREGAN, A. Sign & symbol communication for mentally handicapped people.. London, 1986. ISBN 0-709-91431-8.
-
Rozšiřující:
THOMAS, A.; BAX, M.; SMYTH, D. The Health and Social Needs of Young Adults with Physical Disabilities. London, 1989. ISBN 0-521-41222-6.
-
Doporučená:
ROSENGREN, K. E. Communication: An Introduction.. London, 2000. ISBN 0-803-97837-5.
-
Doporučená:
HJELMQUIST, E.; NILSSON, L. G. Communication and handicap: aspects of psychological compensation and technical aids. Amsterdam, 1986. ISBN 0-444-70034-X.
-
Doporučená:
WORRALL, L. E.; HICKSON, L. M. Communication Disability in Aging: from prevention to intervention.. New York, 2003. ISBN 0-769-30015-4.
-
Doporučená:
BRAITHWAITE, D. O.; THOMPSON, T. L. (eds.). Handbook of communication and people with disabilities: research and application. New York, 2000. ISBN 0-8058-3059-6.
-
Doporučená:
HARTLEY, P. Interpersonal communication. London, 1999. ISBN 0-415-01384-4.
-
Doporučená:
SMITH, T. B. Practical Tips for Working and Socializing with Deaf-Blind People. Burtonsville, 2002. ISBN 1-881133-17-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
10
|
Celkem
|
80
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
the student has a basic overview of knowledge in human biology, philosophy and social sciences at the graduate level of secondary education |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
students will understand the specific communication differences and needs of people with different kinds of disabilities, will get an overview about the possibilities and methods of augmentative and alternative communication, and can use appropriate strategies to communicate with people with disabilities |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|