|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / DIV2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
DIV2
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Dramatická výchova 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
59 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPG/DV2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti se seznámí se základy dramatického umění a jeho teorií využitelnou v procesu dramatické výchovy. Poznají výstavbu dramatické situace a její pedagogické využití v práci učitele na prvním stupni ZŠ. Předmět je zaměřen na budování kompetencí pro samostatnou práci s technikami rolové hry, jednání v dramatických situacích, a využitím příběhu pro výstavbu dramatické lekce. Důležitou součástí je seznámení a praktické ověření technik strukturovaného výchovného dramatu.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních. Ve skupině úspěšné vypracovat samostatný dramatický projekt v rozsahu dvou vyučovacích hodin, jeho realizace s konkrétní žákovskou skupinou a následně prezentace celého projektu v semináři.
|
Obsah
|
Studenti se seznámí se základy dramatického umění a jeho teorií využitelnou v procesu dramatické výchovy. Poznají výstavbu dramatické situace a její pedagogické využití v práci učitele na prvním stupni ZŠ. Předmět je zaměřen na budování kompetencí pro samostatnou práci s technikami rolové hry, jednání v dramatických situacích, a využitím příběhu pro výstavbu dramatické lekce. Důležitou součástí je seznámení a praktické ověření technik strukturovaného výchovného dramatu.
Témata:
Formy dramatické výchpovy
Dramatická výchova jako samostatný předmět na ZŠ
Dramatická výchova jako metoda výuky témat z jiných vzdělávacích oblastí na ZŠ
Volba námětů a předloh
Volba metod
Epický příběh a dramatický konflikt
Systém technik (konvencí) strukturovaného dramatu, činnost učitele v průběhu lekce, hodnocení
Reflexe a evaluace
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Ulrychová, Irina. Drama a příběh : tvorba scénáře příběhového dramatu v dramatické výchově. Praha : Akademie múzických umění v Praze, Katedra výchovné dramatiky DAMU, 2007. ISBN 978-80-7331-096-7.
-
Základní:
Machková, Eva. Projekty dramatické výchovy pro mladší školní věk. Vyd. 1. Praha : Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0374-2.
-
Doporučená:
RODOVÁ. Veronika. Dramatická výchova ve službách dějepisu. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7593-1.
-
Doporučená:
MARUŠÁK, Radek. Literatura v akci: Metody dramatické výchovy při práci s uměleckou literaturou. Praha: AMU, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2010. ISBN 978-80-7331-172-8.
-
Doporučená:
Morgan, Norah; Saxton, Juliana. Vyučování dramatu : hlava plná nápadů. Vyd. 1. Praha : Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. ISBN 80-901660-2-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
8
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
14
|
Celkem
|
52
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Projekt individuální [40]
|
16
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit specifické možnosti využití metod a technik dramatické výchovy v konkrétních pedagogických situacích |
vyjmenovat jednotlivé metody a techniky dramatické výchovy |
charakterizovat základní literaturu oboru |
definovat základní pojmosloví oboru |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
diskutovat na odborné úrovni o funkčnosti použití jednotlivých metod a technik dramatické výchovy a specifikách jejich využití |
sestavit program lekce dramatické výchovy pro konkrétní cílovou skupinu |
interpretovat skupinovou dynamiku v průběhu vedené lekce dramatické výchovy |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vyhledávat edukační obsahy v RVP PV (a konkrétních ŠVP) vhodné pro zpracování metodamy dramatické výchovy |
vystavět a realizovat výukovou jednotku pro třídu prvního stupně ZŠ s využitím metod moderní didaktiky a metod dramatické výchovy |
pojmenovat s oporou teorie a odborné terminologie pedagogické přínosy využití metod dramatické výchovy ve výuce na prvním stupni ZŠ |
znát a pojmenovat úskalí a pozitiva jednotlivých postupů práce v lecích dramatické výchovy |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vystavět lekci dramatické výchovy postavenou na technikách strukturovaného dramatu. |
vést lekci dramatické výchovy postavenou na technikách strukturovaného dramatu |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Přednáška založená na výkladu, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|