|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / DVMŠ2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
DVMŠ2
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Dramatická výchova pro MŠ 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
58 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je zaměřen na praktické prozkoumávání metodických postupů používaných v dramatické výchově s důrazem na uvědomění si možností rolové hry a jednání v situaci.Studenti dále budou rozšiřovat svou citlivost a představovost, získají první zkušenost s tvorbou lekce dramatické výchovy.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích, týmová tvorba a realizace vlastní lekce dramatické výchovy,
sebereflexe, prezentace na ateliérových klauzurách.
|
Obsah
|
1. systémem průpravných her a cvičení (prohlubování smyslové vnímavosti, cítění prostoru, představivosti, pohybová a řečová kultivace)
2. herními principy používanými v dramatické výchově (volná hra, dramatická hra, hra v roli)
3. tvorba lekce dramatické výchovy
4. dramatická výchova a vzdělávací oblasti RVP PV
5. realita a fikce, jednání, role, situace, konflikt, jednání "jako"
6. proces a produkt, volná hra, dramatická hra, hra v roli
rozehřátí, uvolnění, soustředění, objevování sebe a okolního světa, pohyb a pantomima, kontakt, skupinové cítění
7. Tvořivost, improvizace s dějem
8. Strategie vedení, přípravné práce, činnost učitele v průběhu lekce, hodnocení
9. Uspořádání lekce, příprava a plánování
10. Volba námětů a předloh pro lekce dramatické výchovy
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Ulrychová, Irina. Drama a příběh : tvorba scénáře příběhového dramatu v dramatické výchově. Praha : Akademie múzických umění v Praze, Katedra výchovné dramatiky DAMU, 2007. ISBN 978-80-7331-096-7.
-
Doporučená:
Macková, Silva. Dramatická výchova. Vyd. 1. Brno : Janáčkova akademie múzických umění, Divadelní fakulta, 2004. ISBN 80-85429-93-4.
-
Doporučená:
Fink, Eugen. Hra jako symbol světa. Praha : Český spisovatel, 1993. ISBN 80-202-0410-5.
-
Doporučená:
Valenta, J. Hraní rolí ve výchově a vyučování : s hlavním zřetelem k výchovné dramatice. Institut sociálních vztahů nakladatelství.
-
Doporučená:
Caillois, Roger. Hry a lidé.. Praha, 1998.
-
Doporučená:
Budínská, Hana. Hry pro šest smyslů : Kartotéka pro loutkáře i neloutkáře, kteří si umějí hrát s dětmi. 1. vyd. Praha : Gamma, 1991. ISBN 80-900145-0-X.
-
Doporučená:
Bláhová, Krista. Hry pro tvořivé vyučování : zásobník 146 her a cvičení pro rozvoj osobnosti. 1. vyd. Praha : Agentura Strom, 1997. ISBN 80-901954-7-4.
-
Doporučená:
Machková, Eva. Metodika dramatické výchovy : zásobník dramatických her a improvizací. 8. upr. a rozš. vyd. Praha : IPOS, 1999. ISBN 80-7068-105-5.
-
Doporučená:
Štembergová-Kratochvílová, Šárka. Metodika mluvní výchovy dětí. Praha : Sdružení pro tvořivou dramatiku, 1994. ISBN 80-901660-1-6.
-
Doporučená:
Fink, Eugen. Oáza štěstí. Praha : Mladá fronta, 1992. ISBN 80-204-0224-1.
-
Doporučená:
Polzerová, Eva. Pohybová průprava jako součást dramatické výchovy : (průprava dětí mladšího školního věku). Praha : Informační a poradenské středisko pro místní kulturu, 1995. ISBN 80-7068-068-7.
-
Doporučená:
Disman, Miloslav. Receptář dramatické výchovy. Praha : SPN, 1976.
-
Doporučená:
Koťátková, Soňa. Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-756-9.
-
Doporučená:
Way, Brian. Výchova dramatickou improvizací. Praha : ISV nakladatelství, 1996. ISBN 80-85866-16-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Projekt individuální [40]
|
16
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Student je seznámen se základními pojmy a metodami dramatické výchovy. Zná pravidla hlasové hygieny, má zkušenost s aktivním přednesem textu a s jednáním v jednoduchých rolích. Své sdělení dokáže přizpůsobit dané situaci. |
Získané způsobilosti |
Student má vlastní zkušenost s rolovou hrou, s jednáním v roli. Vyjadřuje sdělně základní emoce. Rozlišuje herní a reálnou situaci, dokáže v práci s dětmi využít herní pravidla. |
Vyučovací metody |
- Kooperativní výuka
- Individuální konzultace
- Demonstrace dovedností
- Samostatná práce studentů
- Cvičení
|
Hodnotící metody |
- Individuální prezentace na semináři
- Demonstrace dovedností při praxi
- Demonstrace dovedností při cvičení
- Skupinová prezentace na semináři
- Autoevaluace
|
|
|
|