|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / EMP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
EMP
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Edukace osob s mentálním postižením
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
ukace osob s mentálním postižením
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
6 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 21
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KPG/ZAPPA
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu určeného pro studenty oborů učitelství a sociální práce je získat základní kompetence k výchově, vzdělávání a podpoře osobnostně sociálního rozvoje osob s mentálním postižením v různých fázích jejich života.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování semestrální práce, kombinovaná zkouška
|
Obsah
|
Člověk s mentálním postižením a jeho osobnost
Raná péče a předškolní výchova a vzdělávání dětí s mentálním postižením
Základní vzdělávání žáků s mentálním postižením
Profesní příprava a celoživotní vzdělávání osob s mentálním postižením
Principy a zásady vzdělávání osob s mentálním postižením
Inkluzivní přístupy ve vzdělávání dětí a žáků s mentálním postižením
Využití zážitkové pedagogiky a alternativních prvků a metod ve výchově a vzdělávání jedinců s mentálním postižením
Kreativita ve výchově a vzdělávání osob s mentálním postižením
Speciální metody v edukaci jedinců s mentálním postižením
Možnosti využití moderních technologií ve vzdělávání osob s mentálním postižením
Specifika vzdělávání a osobnostního rozvoje seniorů s mentálním postižením
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Černá, Marie. Česká psychopedie: speciální pedagogika osob s mentálním postižením. Vydání druhé.. Praha: UK Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-3071-7.
-
Doporučená:
Švarcová-Slabinová, Iva. Mentální retardace: vzdělávání, výchova, sociální péče. Vyd. 4., přeprac.. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-889-0.
-
Doporučená:
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3.
-
Doporučená:
Valenta, Milan. Psychopedie: [teoretické základy a metodika]. 5., aktualiz. a rozš. vyd.. Praha: Parta, 2013. ISBN 978-80-7320-187-6.
-
Doporučená:
Slowík, Josef. Speciální pedagogika. 2., aktualizované a doplněné vydání.. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-0095-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
5
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
24
|
Projekt individuální [40]
|
10
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
109
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student disponuje základními znalostmi z oboru speciální pedagogiky, dále z pedagogiky a didaktiky své aprobace, psychologických disciplín (vývojové psychologie, psychologie osobnosti, patopsychologie), biologie člověka a přehledu aktuální školské legislativy |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student porozumí specifikům vzdělávání osob s mentálním postižením, reflektuje možnosti přístupu k dětem, žákům, studentům i dospělým lidem s tímto postižením při výchově a vzdělávání a dokáže je prakticky aplikovat včetně vytvoření individuálního vzdělávacího plánu |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Projektová výuka, |
|
|
|
|