|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / EPŘ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
EPŘ
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Exkurze k didaktice přírodovědy
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
67 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KBI/DPŘI nebo KPG/DPŘI
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit se s vedením přírodovědné vycházky a exkurze na I.st.základní školy s přihlédnutím na komplexnost předmětu a zvláštnosti dětí mladšího školního věku. Metodika práce s přírodním materiálem v terénu u dětí mladšího školního věku. Mimoškolní přírodovědné činnosti v terénu u žáků mladšího školního věku. Přírodovědné hry a soutěže v terénu.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast a písemné vypracování návrhu přírodovědné vycházky.
|
Obsah
|
Seznámit se s vedením přírodovědné vycházky a exkurze na 1. stupni základní školy s přihlédnutím na komplexnost předmětu a zvláštnosti dětí mladšího školního věku. Metodika práce s přírodním materiálem v terénu u dětí mladšího školního věku. Mimoškolní přírodovědné činnosti v terénu u žáků mladšího školního věku. Přírodovědné hry a soutěže v terénu. Praktické zvládnutí poznávání vybraných druhů přírodnin (rostlin, živočichů, nerostů a hornin) a přírodních jevů a zákonitostí. Praktické zvládnutí předepsaných přírodovědných pozorování a jednoduchých pokusů vhodných pro primární školu, práce v terénu, sběr přírodnin - aplikace pro primární školu. Ukázky mimoškolní práce s dětmi na 1. stupni ZŠ v přírodě, hvězdárně a planetáriu apod.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Podroužek, Ladislav. Prvouka a přírodověda s didaktikou : Určeno stud. 3. roč. učitelství 1. stupně ZŠ. [Díl] 2, Botanická část. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1993. ISBN 80-7043-097-4.
-
Doporučená:
Podroužek, Ladislav. Prvouka a přírodověda s didaktikou : Určeno studujícím 3. roč. učitelství pro 1. stupeň ZŠ. [Část] 1, Zoologická část. [Plzeň] : Západočeská univerzita, 1992. ISBN 80-7043-056-7.
-
Doporučená:
Čeřovský, Jan; Procházka, Otakar. Stezky k přírodě. 1. vyd. Praha : SPN, 1989. ISBN 80-04-22378-8.
-
Doporučená:
Řehák, Bohuslav. Vycházky do přírody. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1968.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
16
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
16
|
Celkem
|
32
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
charakterizovat vybrané přírodniny - rostliny a živočichy |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
prakticky určovat vybrané přírodniny |
aplikovat různé způsoby pozorování přírodnin |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat základní didaktické kategorie - formy, metody, prostředky, motivaci, hodnocení |
vymezit zásady přípravy, vedení a hodnocení vycházky, exkurze, besedy nebo jiné mimoškolní činnosti |
vyjmenovat základní způsoby práce seznamování žáků mladšího školního věku s okolním světem |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
organizačně zvládnout řízení skupiny žáků |
naplánovat vycházku pro žáky primární školy |
přizpůsobit pozorování přírodnin a jejich charakteristiku transformovat pro žáky mladšího školního věku |
vést a hodnotit mimoškolní a mimotřídní práci s žáky mladšího školního věku |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Diskuse, |
Kooperativní výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
|
|
|
|