|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / HMSMP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
HMSMP
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Hra a její možnosti ve školním prostředí
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Hra a její možnosti ve školním a mimoškolním prostředí
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
35 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získání základní teoretické výbavy v oblasti animace herních činností,získání pojmového aparátu pro využívání hry v prostředí školnípraxe i mimoškolních aktivit.
|
Požadavky na studenta
|
Seminární práce na zvolené téma. Příprava herního projektu pro volný čas.
|
Obsah
|
Filozofie hry
Postavení hry ve společnosti, historické souvislosti herních aktivit
specifika dětské hry
Hra a volný čas
Hra a soutěž
Hra jako metoda rozvoje spolupráce
Hra ve školním prostředí
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
https://portal.zcu.cz/portal/studium/courseware
online prostředí Google Classroom
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Rýdl, Karel. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. 1. vyd. Brno : Marek Zeman, 1994. ISBN 80-900035-8-3.
-
Doporučená:
Pike, Graham; Selby, David. Globální výchova : nabídka alternativních aktivit pro práci ve škole. [Praha] : Grada, 1994. ISBN 80-85623-98-6.
-
Doporučená:
Fink, Eugen. Hra jako symbol světa. Praha : Český spisovatel, 1993. ISBN 80-202-0410-5.
-
Doporučená:
Callois, Roger. Hry a lidé.. Ypsilon, Praha, 2001.
-
Doporučená:
Kovalik, Susan. Integrovaná tematická výuka : Model. Kroměříž : Spirála, 1995. ISBN 80-901873-0-7.
-
Doporučená:
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3.
-
Doporučená:
Blažek, Bohuslav; Olmrová, Jiřina. Krása a bolest : Úloha tvořivosti, umění a hry v životě trpících a postižených. Praha : Panorama, 1985.
-
Doporučená:
Fink, Eugen. Oáza štěstí. Praha : Mladá fronta, 1992. ISBN 80-204-0224-1.
-
Doporučená:
Hlavsa, Jaroslav. Psychologické metody výchovy k tvořivosti. 1. vyd. Praha : SPN, 1986.
-
Doporučená:
Read, Herbert. Výchova uměním. Praha : Odeon, 1967.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
25
|
Celkem
|
51
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Orientovat se v základní pedagogické terminologii - klíčové pojmy, kategorie a jejich vymezení především z oblasti zážitkového a činnostního učení
|
Orientovat se v základních pojmech zaměřených na tvořivost a spolupráci |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Spolupracovat ve skupině, reflektovat a pozitivně využívat dynamiku skupiny |
Empaticky reagovat na podněty kolegů |
Neagresivně formulovat a udělovat instrukce ke společné práci |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Orientovat se v různých členěních herních aktivit ve vztahu k jejich využití (věk, podmínky, principy) |
Rozumět filozofickým souvislostem fenoménu hry |
Znát základní metodická pravidla pro hru a její využití v konkrétních podmínkách praxe |
Znát základní osobnosti z oblasti pedagogiky a filosofie hry a jejich přístupy k tématu hry |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Zpracovat projekt využití herních technik a her v konkrétních pedagogických situacích, obhájit a vhodně argumentovat výběr her (projekt musí splňovat veškeré didaktické náležitosti, tj. především formulaci cíle hodiny, popis průběhu jednotlivých činností, reflexi zvolených aktivit) |
Vydávat srozumitelné a věcné instrukce k úspěšnému průběhu herních aktivit ve zvolených tématických blocích |
Využívat efektivně a empaticky herní situace k diagnostice žáků a skupiny |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Demonstrace dovedností, |
Projektová výuka, |
Diskuse, |
|
|
|
|