|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / KOMP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
KOMP
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Comparison of the education attitudes
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Komparace přístupů ke vzdělávání
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina, Ruština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
2 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina, Ruština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit posluchače s vybranými pedagogickými systémy vzdělávání a komparativní analýzou zahraničních pedagogických a základních kurikulárních dokumentů. Seznámit studenty se základy komparativní analýzy zahraničních pedagogických systémů a způsoby jejich evaluace. Charakteristika komparativní analýzy.
|
Požadavky na studenta
|
Prostudovat a analyzovat vybraný zahraniční vzdělávací systém podle předem daných kritérií a provést jeho překlad do českého jazyka. Vytvořit přehlednou prezentaci, která představí ostatním studentům vybraný vzdělávací systém. Analyzovat případné možnosti využití vybraných prvků zahraničního vzdělávacího systému v našem školství (seminární práce).
|
Obsah
|
Charakteristika komparativní analýzy. Zásady výběru a definování, resp. zkoumání jednotlivých prvků analýzy, jejich deskripce a možné interpretace. Zásady výběru srovnatelných pedagogických dokumentů a práce s nimi metodou juxtapozice (položení vedle sebe). Pedagogické dokumenty nadnárodního, celostátního nebo místního charakteru. Komparativní analýza na mikroúrovni a makroúrovni, chronologická (historicko-srovnávací), synchronní analýza, kvantitativní a kvalitativní analýza s různým metodologickým pohledem. Hermeneutické a pozitivistické pojetí komparativní analýzy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Sitatov, V.A. Didaktika. Academia.
-
Doporučená:
Meyer, H. Schulpädagogik I..
-
Doporučená:
Meyer, H. Schulpädagogik II..
-
Doporučená:
Maňák, J., Švec, Š., Švec V. a kol. Slovník pedagogické metodologie..
-
Doporučená:
Valenides, N. a kol. Teacher professional Development..
-
Doporučená:
Svobodová, J. a kol. Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí..
-
Doporučená:
Kosová, B., Kasáčová, B. Základné pojmy a vztahy v edukácii..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
144
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
schopnost číst s porozuměním odborný cizojazyčný text (AJ, RJ) |
Pochopit vybrané principy školního kurikula vybraného státu. |
Analyzovat dle vybraných kritérií školský systém vybraného státu. |
Provádět komparaci kurikulárních a dalších pedagogických dokumentů vybraných států. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Číst s porozuměním odborný cizojazyčný text pedagogického zaměření a kurikula vybraných států.
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student analyzuje vybraný zahraniční vzdělávací systém podle předem daných kritérií a přeloží ho do češtiny. Analyzuje případné možnosti využití vybraných prvků zahraničního vzdělávacího systému v našem školství (seminární práce) |
Analyzovat vybrané zahraniční vzdělávací systémy podle předem daných kritérií. |
Analyzovat možnosti využití vybraných prvků zahraničního vzdělávacího systému v našem školství . |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Aplikovat vybrané prvky vybraného zahraničního systému školství v našich podmínkách. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|