|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / LDIS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
LDIS
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Learning Disabilities
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
5 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Prohloubení speciálně pedagogické orientace studentů do oblasti specifických poruch učení. Pochopení kontextu speciálních vzdělávacích potřeb žáků se SPU, základní orientacev v etiologických, legislativních, diagnostických a intervenčních aspektech problematiky.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast v diagnostické části výuky (dg. laterality, LMD/ADHD a SPU), 80% úspěšnost v závěrečném testu
|
Obsah
|
Lateralita - vztah k dominanci mozkových center, projevy asymetrie, ontogeneze laterality, genotyp, fenotyp Lateralita - dělení typů laterality, rizikové typy laterality Lateralita - orientační a komplexní diagnostika Lateralita - výchova leváka, vztah k levákům v historii LMD - vymezení pojmu, užívaná terminologie, příčiny a výskyt syndromu LMD - symptomatologie, ontogeneze dítěte s LMD LMD - diagnostika syndromu LMD- terapie a výchova dítěte se zaměřením na možnosti ZŠ Specifické vývojové poruchy učení - vymezení pojmu, užívaná terminologie, příčiny, výskyt syndromu SVPU - neurofyziologie poruch, vztah laterality, řeči a výuky čtení SVPU - dělení typů dyslexie SVPU - diagnostika dyslekticko - dysortografického syndromu SVPU - metodika nápravy dyslekticko - dysortografických obtíží SVPU - typologie a diagnostika dyskalkulie SVPU - náprava dyskalkulií Organizace péče o žáky s poruchami učení, příslušné legislativní normy Užití speciálních pomůcek a programů v nápravě poruch učení Individuální vzdělávací plán
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Harwell,J.M., Jackson, R.W. Handbook. Jossey Bass San Francisco, 2008. ISBN 0-13-032562.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
6
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Celkem
|
62
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
předmět předpokládá předcházející základní studium problematiky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (speciální pedagogika) a odpovídající orientaci v psychologických souvislostech |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student získá základní kompetence k diagnostikování a nápravě specifických poruch učení na úrovni ZŠ, případně SŠ. Konkrétně zvládne orientační diagnostiku laterality, symptomatickou diagnostiku LMD/ADHD na učitelské urovni a diagnostiku SPU z analýzy školních produktů žáka. Student bude schopen spolupracovat při sestavování IVP žáka se specifickou poruchou učení a při realizaci intervenčních technik |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|