|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / MMDT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
MMDT
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Meze dětské umělecké tvořivosti
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
3 / -
|
0 / -
|
2 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit s rolí kreativity ve vzdělávacím procesu, nabídnout studentům metodiku rozvoje dětské tvořivosti.
|
Požadavky na studenta
|
Seminární práce na zvolené téma.
|
Obsah
|
Kreativní složky lidské psychiky
Rozvoj kreativity v jednotlivých etapách vývoje osobnosti
Význam kreativity v současné společnosti
Umělecká a neumělecká kreativita
Bariéry rozvoje kreativity
Metodika rozvoje kreativity
Kreativita ve školní a mimoškolní praxi
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Mlejnek, J. Děti v divadle. Praha, ÚKVČ, 1986.
-
Doporučená:
Mlejnek, Josef. Dětská tvořivá hra. Praha : IPOS, 2004. ISBN 80-7068-163-2.
-
Doporučená:
Boal, Augusto. Games for actors and non-actors. London, 2004. ISBN 0-415-26708-0.
-
Doporučená:
Fink, Eugen. Hra jako symbol světa. Praha : Český spisovatel, 1993. ISBN 80-202-0410-5.
-
Doporučená:
Callois, Roger. Hry a lidé.. Ypsilon, Praha, 2001.
-
Doporučená:
Machková, Eva. Jak se učí dramatická výchova : didaktika dramatické výchovy. 1. vyd. Praha : Akademie múzických umění, 2004. ISBN 80-7331-021-X.
-
Doporučená:
Hlavsa, Jaroslav. Psychologické metody výchovy k tvořivosti. 1. vyd. Praha : SPN, 1986.
-
Doporučená:
Way, Brian. Výchova dramatickou improvizací. Praha : ISV nakladatelství, 1996. ISBN 80-85866-16-1.
-
Doporučená:
Read, Herbert. Výchova uměním. Praha : Odeon, 1967.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
25
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
51
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student disponuje základním pojmovým aparátem z oblasti společenských věd, zvládá tvořivou práci v menším i větším kolektivu |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti se seznámí s postupy využívanými při rozvoji kreativity. Získají praktické dovednosti jak podporovat kreativní postupy ve školní praxi i v mimoškolních aktivitách |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
|
|
|
|