|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / MTDVI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
MTDVI
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Metody a techniky dramatické výchovy I.
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
26
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
8 / -
|
0 / 0
|
1 / 25
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPG/MTDV
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KPG/OASR nebo KPG/OSR
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je praktické osvojování metod a technik dramatické výchovy. Předmět je zaměřen na budování osobnostních předpokladů a osobních kompetencí budoucího učitele DV. V průběhu kurzu je také zaměřena pozornost na budování partnerských vztahů a kooperujícího prostředí ve studijní skupině.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast v seminářích. Provedený pedagogický výstup. Reflexe náslechu v hodinách DV. Konspekt odborné literatury.
|
Obsah
|
1. Metody a techniky zaměření na budování důvěry, vytváření skupiny.
2. Hra a herní aktivity ve výchově a vzdělávání.
3. Uvolnění a soustředění, Smyslové vnímání
4. Kontaktování a mimojazyková komunikace.
5. Objevování sebe a okolního světa
6. Techniky rozvoje představivosti a fantazie.
7. Souhra a spolupráce
8. Cvičení pro rozvoj uvědomování prostoru, prostorové cítění.
9. Dramatické hry a cvičení, práce s dramatickou situací.
10. Metodika vedení hry.
11. Evaluace společné práce, rozbor přečtené literatury
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Mlejnek, Josef. Dětská tvořivá hra. Praha : IPOS, 2004. ISBN 80-7068-163-2.
-
Doporučená:
VALENTA, J. Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik : srovnání systémů. Praha : ISV nakladatelství, 1999. ISBN 80-85866-40-4.
-
Doporučená:
Boal, Augusto. Games for actors and non-actors. London, 2004. ISBN 0-415-26708-0.
-
Doporučená:
Machková, Eva. Jak se učí dramatická výchova : didaktika dramatické výchovy. 1. vyd. Praha : Akademie múzických umění, 2004. ISBN 80-7331-021-X.
-
Doporučená:
Machková, Eva. Metodika dramatické výchovy : Zásobník dramatických her a informací. 7., rozš. vyd. Praha : Artama, 1992. ISBN 80-7068-041-5.
-
Doporučená:
Valenta, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha : Agentura Strom, 1997. ISBN 80-901954-1-5.
-
Doporučená:
VALENTA, J. Učit se být : témata a praktické metody pro osobnostní a sociální výchovu na ZŠ a SŠ. Vyd. 2. Praha : Agentura Strom, 2003. ISBN 80-86106-10-1.
-
Doporučená:
Machková, Eva. Úvod do studia dramatické výchovy. 2., upr. vyd. Praha : NIPOS, 2007. ISBN 978-80-7068-207-4.
-
Doporučená:
Way, Brian. Výchova dramatickou improvizací. Praha : ISV nakladatelství, 1996. ISBN 80-85866-16-1.
-
Doporučená:
Morgan, Norah; Saxton, Juliana. Vyučování dramatu : hlava plná nápadů. Vyd. 1. Praha : Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. ISBN 80-901660-2-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
31
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
absolvování předmětu KPG/OASR nebo KPG/OSR |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti na základě vlastních zkušeností budou schopni vnímat rozdílnosti jednotlivých mezod a technik dramatické výchovy a specifika jejich využití. Studenti dokáží sestavit program lekce dramatické výchovy pro konkrétní cílovou skupinu. Studenti dokáží reflektovat skupinovou dynamiku v průběhu vedené lekce dramatické výchovy |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|