|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / MTSV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
MTSV
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Metody a techniky spol.-vědního výzkumu
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Metody a techniky společensko-vědního výzkumu
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KPG/USPR
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti umí vysvětlit a popsat relevantní oblasti metodologie společensko-vědního výzkumu. Studenti umí zdůvodnit význam a specifika vědeckého bádání. Budou schopni reflektovat specifika kvantitavní a kvalitativní výzkumné strategie ve společensko-vědním kontextu a navrhnout design výzkumu. Objasní rozdíly mezi základním a aplikovaným výzkumem, osvojí si základní pravidla etiky vědecké práce.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování, zdůvodnění a obhajoba projektu bakalářské práce.
|
Obsah
|
Obsah:
1. Specifika vědeckého výzkumu sociálních jevů,
2. Kvalitativní a kvantitativní výzkumná strategie,
3. Konceptualizace výzkumného problému operacionalizace cílů práce,
4. Výzkumné metody,
5. Výzkumný soubor,
6. Metody a techniky sběru dat, prostředí sběru dat,
7. Analýza dat,
8. Interpretace výsledků,
9. Výzkumná zpráva, struktura.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. PhDr. Jan Šiška, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
PhDr. Václav Holeček, Ph.D. (50%),
Doc. PhDr. Jan Šiška, Ph.D. (50%),
-
Vede seminář:
Mgr. Šárka Káňová, Ph.D. (100%),
Mgr. Milan Podpera, Ph.D. (100%),
Doc. PhDr. Jan Šiška, Ph.D. (100%),
PhDr. Markéta Zachová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Cesty pedagogického výzkumu.. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315078-6.
-
Základní:
Hendl, J. Kvalitativní výzkum. Praha, 2016.
-
Základní:
Švaříček, R.; Šeďová, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007.
-
Základní:
CHRÁSTKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
-
Základní:
Hendl, J., Remr, J.. Metody výzkumu a evaluace. 2017, 2017.
-
Základní:
Průcha, J. Pedagogický výzkum. Praha: Karolinum, 1995.
-
Základní:
MIOVSKÝ, M. Primární prevence rizikového chování ve školství. Praha, 2010. ISBN 978-80-87258-47-7.
-
Základní:
WILLIG, C. The Sage handbook of qualitative research in psychology.. Maidenhead, 2017. ISBN 978-1-47392521-2.
-
Základní:
Ferjenčík, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál, 2010.
-
Základní:
Pelikán, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80246-1916-3.
-
Základní:
SKUTIL, M. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství.. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-778-7.
-
Doporučená:
Šiška, J.; Beadle-Brown, J.; Káňová, Š.; Tossebro, J. Active citizenship and community living in Europe ? current policy, practice and research. In: Halvorson, R.; Hvinden, B.; Bickenback, J.; Derri, D.; Rodrigues, A. M. G., eds. The Changing Disability Policy System: Active Citizenship and Disability in Europe Volume 1. Routledge Advances in Disability Studies. pp. 72 - 89.. Abingdon UK and New York, 2017.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Projekt individuální [40]
|
16
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
absolvování předmětu KPG/USPR nebo KPG/STS |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student umí popsat základní pojmy ve výzkumu. |
Student umí představit přípravné a realizační fáze výzkumného šetření a jejich klíčové prvky. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student umí připravit výzkumný design s vhodnými výzkumnými nástroji. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
|
|
|
|