|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / P1AŠ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
P1AŠ
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Učitel ve školské praxi
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Učitel ve školské praxi - řízení odpovědnosti ve školství
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je osvojení základních znalostí, dovedností a postojů v oblasti základních dokumentů vztahujících se k oblasti školství, v oblasti uspořádání vzdělávací soustavy ČR, včetně státní správy a samosprávy ve školství a v oblasti práce učitele, jeho práv, povinností a odpovědnosti.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích. Úspěšné vypracování závěrečného testu a seminární práce.
|
Obsah
|
Studenti budou znát základní předpisy v oblasti vzdělávání, porozumí právním vztahům ve výchově a vzdělávání, budou znát uspořádání vzdělávací soustavy v ČR a porozumí fungování jednotlivých článků této soustavy.
1. Prameny školního práva, základní právní předpisy v oblasti vzdělávání 2. Právní vztahy ve výchově a vzdělávání, účastníci právních vztahů, právní jednání a zastoupení 3. Vztahy mezi rodiči a dětmi, rodičovská odpovědnost, výchovná opatření, náhradní rodinná výchova a její formy 4. Odpovědnost v oblasti vzdělávání, druhy odpovědnosti, odpovědnost školy a školského zařízení, odpovědnost pedagogických pracovníků, prevence vzniku škod, odpovědnost mládeže za protiprávní činy 5. Vzdělávací soustava, školy a školská zařízení a jejich právní postavení, pojem vzdělávací soustavy, struktura současné vzdělávací soustavy 6. Systém vzdělávacích programů, zásady a cíle vzdělávání, rámcové vzdělávací programy, školní vzdělávací programy 7. Předškolní a základní vzdělávání, povinná školní docházka, plnění povinné školní docházky v zahraničí, plnění povinné školní docházky ve střední škole, jiné způsoby plnění povinné školní docházky 8. Střední a vyšší odborné vzdělávání, stupně středního vzdělání, nástavbové studium a studium na konzervatoři 9. Vzdělávání dětí se speciálními potřebami, vzdělávání mimořádně nadaných žáků, vzdělávání cizinců, vzdělávání příslušníků národnostních menšin 10. Základní umělecké a jazykové vzdělávání, zájmové a další vzdělávání 11. Školská zařízení a školské služby 12. Školská právnická osoba, zřizovatelé školské právnické osoby, úloha ředitele školy a školského zařízení, školská rada 13. Státní správa a samospráva ve školství, úloha obcí a krajů, Česká školní inspekce
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Valenta, Jiří. Právní rámec řízení škol a školských zařízení : základy práva pro školský management. 1. vyd. Karviná : Paris, 2010. ISBN 978-80-87173-16-9.
-
Základní:
Rámec profesních kvalit učitele
(Tomková Anna, Spilková Vladimíra, a kol.)
-
Základní:
vyhlášky ke školskému zákonu
-
Základní:
zákon 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
-
Základní:
zákon 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících
-
Rozšiřující:
Kompetentní učitel 21. století: Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA.. Plzeň: Bílý slon, 2010.
-
Doporučená:
Krejčí, Jaromír,; Katzová, Pavla; Kopecký, František,; Šalek, Jaromír. Škola a právo : právní předpisy v praxi ředitele školy. Praha : Raabe, 2003. ISBN 80-86307-16-6.
-
Doporučená:
Úmluva o právech dítěte. Ostrava : Aries, 1993.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
25
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Celkem
|
38
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
předpokládá se znalost základních právních institutů na úrovni středoškolského učiva společnských věd |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti budou znát základní právní předpisy v oblasti výchovy a vzdělávání, porozumí základním principům, na nichž je postavena současná vzdělávací soustava v ČR, budou znát subjekty právních vztahů ve vzdělávání, včetně jejich práv a povinností, porozumí vzájemným právním vztahům mezi subjekty výchovně vzdělávacího procesu a budou umět aplikovat právní předpisy na modelové situace |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
|
|
|
|