|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / PPVÝ1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
PPVÝ1
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Pedagogická praxe - výstupy
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
1
[TYD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
75 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Praxe je zacílena na studentovu schopnost pod vedením učitele připravit a zrealizovat výuku, tuto výuku reflektovat.
Student bude pozorovat své kolegy a bude schopen dávat dobrou zpětnou vazbu.
Student bude schopen pracovat na skupinových přípravách.
|
Požadavky na studenta
|
Plnění předmětu je realizováno ve dvou oblastech, metodické a organizační.
Podmínky pro splnění metodických náležitostí: Portfolio výstupové praxe - plní všichni studenti!!!!
Portfolio obsahuje materiály dokládající:
- Reflektované přípravy 5 odučených hodin
- Doložení pravidelné spolupráce a hodnocení výuky s učitelem, u kterého student absolvuje výstupovou praxi.
- Pravidelnou spolupráci a reflektování výuky s kolegou, se kterým je student ve skupině.
- Po ukončení praxe sepsání zpětné vazby pro učitele.
- Po ukončení praxe sepsání slovního hodnocení pro vybraného žáka.
- Výroba a dokládání materiálů, které student pro svoji výuku vyrobil (pracovní listy, sebehodnotící dotazníky,...).
- Pořízení záznamů z pozorování (reflexe, fotodokumentace) - podle pravidel o ochraně osobních údajů.
- Doložení seznamu prostudované školní dokumentace.
- Doložení komunikace s rodiči žáků, doložení seznamu navštívených mimoškolních aktivit,...
- Návštěva ředitele školy, seznámení se s prací a dokumentací ředitele školy.
Podmínky pro splnění organizačních náležitostí: student komunikuje a dokládá na Oddělení praxe s pí. Bc. Marcelou Švehlovou
- Aktivní účast na vypsaných praxích (100%), včasné sledování rozpisu praxí, aktivní komunikace se školou, kde bude student praxi vykonávat.
- Aktivní výuka a hospitace.
- Záznamový list potvrzený učitelem praxe student předloží po skončení praxe na Oddělení praxe.
Studenti, kteří již učí (min 0.5 - 1 úvazku), doloží svoji praxi (např. kopií pracovní smlouvy) na Oddělení praxe a organizační část praxe jim bude uznána.
Na závěr semestru proběhne nad portfoliem společná diskuse a rozprava. Student prokáže, že je schopen reflektovat prožitou praxi, dále prokáže schopnost navrhovat aktivity pro zkvalitnění své vlastní praxe. Student dále představí část portfolia, které připravuje k SZZ.
|
Obsah
|
Během praxe si student vyzkouší vlastní vedení hodiny. Praxe je zacílena na studentovu schopnost pod vedením učitele připravit a zrealizovat výuku. Dále po odvedení výuky reflektovat míru dosažení cílů výuky, vhodnost použitých metod, zapojení žáků a další. Student si vyzkouší během výuky pozorovat své kolegy a sdělovat jim popisným jazykem zpětnou vazbu. Zpětné vazby jsou vztaženy především k předem stanovaným kritériím. Kritéria jsou tvořena kategoriemi didaktiky (cíle výuky, metody, důkazy o učení, komunikace učitel - žák).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kyriacou, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.
-
Základní:
Hlaďo, P. Pedagogická praxe. Brno, Mendelova univerzita, 2010.
-
Základní:
Podroužek, Ladislav. Pedagogická praxe v primární škole. Plzeň : Západočeská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7043-591-5.
-
Základní:
TRUNDA, J. Profesní portfolio učitele: Soubor metod k hodnocení a sebehodnocení. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN 978-80-87063-62-0.
-
Doporučená:
Čapek, Robert; Lauermann, Marek,; Příkazská, Irena; Vosmik, Miroslav; Vyhnálek, Jan. Jak budovat dobrý vztah s rodiči žáků. 2017. ISBN 978-80-7496-295-0.
-
Doporučená:
Sieglová, Dagmar. Konec školní nudy. Praha : Grada, 2019. ISBN 978-80-271-2254-7.
-
Doporučená:
Čapek, Robert. Moderní didaktika : lexikon výukových a hodnoticích metod. 2015. ISBN 978-80-247-3450-7.
-
Doporučená:
Kepka, Josef. Pedagogická praxe. Plzeň : Západočeská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
-
Doporučená:
Havel, J., Šimoník, O., Šťáva, J. (eds.). Pedagogická praxe a oborové didaktiky. Brno, MSD, 2008. ISBN 978-80-7392-052-4.
-
Doporučená:
ŠAFRÁNKOVÁ, D. Pedagogika. Praha: Grada, 2. vydání, 2019. ISBN 978-80-247-5511-3.
-
Doporučená:
Čapek, Robert. Třídní klima a školní klima. Vyd. 1. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2742-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
50
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
25
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
115
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Vymezit základní strukturu RVP ZV. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
sestavit přípravu na vyučovací hodinu na základě didaktické a oborově didaktické průpravy předchozích praxí |
pozorovat a pozorované zaznamenávat popisným jazykem do pozorovacího archu |
reflektovat pozorované s učitelem |
aplikovat získané dovednosti z předchozích praxí |
komunikovat se svými kolegy nad realizovanou praxí |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit souvislost teoretických vymezení s praxí |
charakterizovat základní pedagogickou terminologii |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
v praxi ověřit a realizovat přípravu na vlastní vyučovací hodinu |
aplikovat získané informace o školní dokumentaci a RVP ZV do své praxe |
pozorovat a na základě pozorování poskytovat kvalitní zpětnou vazbu |
organizovat chod třídy po určenou dobu praxe |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Portfolio, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Klinická praxe pod dohledem, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
|
|
|
|