|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / PPVÝ2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
PPVÝ2
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Pedagogická praxe - výstupy
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
50 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Praxe je zacílena na studentovu schopnost pod vedením učitele připravit a zrealizovat výuku, tuto výuku reflektovat.
Student bude pozorovat své kolegy a bude schopen dávat dobrou zpětnou vazbu.
Student bude schopen pracovat na skupinových přípravách.
|
Požadavky na studenta
|
Přípravy na hodiny spolu se záznamy z hospitací a záznamovým listem potvrzeným učitelem praxe předložit na SPP.
|
Obsah
|
Během praxe si student vyzkouší vlastní vedení výuky. Praxe je zacílena na studentovu schopnost pod vedením učitele připravit a realizovat výuku a vyhodnocovat její efektivitu. Cílem praxe je ověřit si v praxi znalosti a dovednosti získané při studiu didaktiky. Student rovněž poskytne svým kolegům zpětné vazby, které jsou vztaženy především k předem stanovaným kritériím. Kritéria jsou tvořena kategoriemi didaktiky (cíle výuky, metody, důkazy o učení, komunikace učitel - žák).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Mezera, Antonín. Dotazníky k sebehodnocení žáka. 2015. ISBN 978-80-7496-181-6.
-
Doporučená:
Starý, Karel; Laufková, Veronika. Formativní hodnocení ve výuce. Vydání první. 2016. ISBN 978-80-262-1001-6.
-
Doporučená:
TESAŘOVÁ, M. Jak na žáky: Zvládání náročných situací ve třídě. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1047-4.
-
Doporučená:
Kyriacou, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.
-
Doporučená:
Šeďová, Klára; Švaříček, Roman,; Šalamounová, Zuzana. Komunikace ve školní třídě. Vyd. 1. Praha : Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0085-7.
-
Doporučená:
Hlaďo, P. Pedagogická praxe. Brno, Mendelova univerzita, 2010.
-
Doporučená:
Kepka, Josef. Pedagogická praxe. Plzeň : Západočeská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
-
Doporučená:
Novotná, Erika. Pedagogika volného času. Rokus, 2017. ISBN 978-80-89510-58-0.
-
Doporučená:
Tomková, Anna. Portfolio v perspektivě reflektivně pojatého vzdělávání učitelů. Karolinum, 2018.
-
Doporučená:
Ženatová, Zdenka. Vztahy a nástrahy ve školní třídě. Raabe, 2018. ISBN 978-80-7496-391-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
25
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
50
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
115
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vymezit základní strukturu RVP ZV |
charakterizovat vyučování na prvním stupni ZŠ |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
v praxi ověřit a realizovat vlastní přípravu na vyučovací hodinu na základě předchozích praxí |
pozorovat a pozorované zaznamenávat popisným jazykem do pozorovacího archu |
reflektovat pozorované |
aplikovat získané dovednosti z předchozích praxí |
komunikovat se svými kolegy nad realizovanou praxí |
ověřovat informace v odborné literatuře |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Zařadit teoretické záležitosti a pedagogickou terminologii do souvislosti s praxí. Sestavit přípravu na vlastní vyučovací hodinu na základě odborné literatury. Aplikovat získané informace o školní dokumentaci do své praxe. Komplexně popsat specifika primárního vzdělávání. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Projektovat, realizovat a reflektovat výuku vlastní a svých kolegů. Vyhledávat vhodné materiály do výuky. Schopnost pozorovat a na základě pozorování poskytovat kvalitní zpětnou vazbu. Organizovat chod třídy po určenou dobu praxe. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Portfolio, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
|
|
|
|