|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / PPVÝ2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
PPVÝ2
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Pedagogická praxe - výstupy
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
85 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Praxe je zacílena na studentovu schopnost pod vedením učitele připravit a zrealizovat výuku, tuto výuku reflektovat.
Student bude pozorovat své kolegy a bude schopen dávat dobrou zpětnou vazbu.
Student bude schopen pracovat na skupinových přípravách.
|
Požadavky na studenta
|
- Aktivní účast na vypsaných praxích (100%), včasné sledování rozpisu praxí, aktivní komunikace se školou, kde bude student praxi vykonávat.
- Aktivní výuka a hospitace. Tvorba příprav na vlastní vyučovací hodiny (podle prostudované pedagogické literatury a podle pokynů pedagoga VŠ).
- Záznamový list potvrzeným učitelem praxe předložit na SPP.
- Pravidelná spolupráce a hodnocení výuky s učitelem, u kterého student absolvuje asistentskou praxi.
- Pravidelná spolupráce a reflektování výuky s kolegou, se kterým je student ve skupině.
- Po ukončení praxe sepsání zpětné vazby pro učitele.
- Po ukončení praxe sepsání slovního hodnocení pro vybraného žáka.
Požadavky k doložení v portfoliu:
- Reflektované didaktické přípravy z 5 vybraných odučených hodin.
- Doložení materiálů, které student pro svoji výuku vyrobil (pracovní listy, sebehodnotící dotazníky,...).
- Pořízení záznamů z pozorování (reflexe, fotodokumentace) - podle pravidel o ochraně osobních údajů.
- Doložení seznamu prostudované školní dokumentace.
- Doložení komunikace s rodiči žáků, doložení seznamu navštívených mimoškolních aktivit,...
- Záznam z návštěvy ředitele školy, seznámení se s prací a dokumentací ředitele školy.
- Portfolio odevzdá student po ukončení souvislé praxe na portal.zcu.cz ve stanoveném termínu
Po skončení výstupových praxí proběhne nad portfoliem společná diskuse a rozprava s učitelem VŠ - metodikem praxe z KPG. Student prokáže, že je schopen reflektovat prožitou praxi, dále prokáže schopnost navrhovat aktivity pro zkvalitnění své vlastní praxe. Student představí část portfolia, které připravuje k SZZ.
|
Obsah
|
Během praxe si student vyzkouší vlastní vedení výuky. Praxe je zacílena na studentovu schopnost pod vedením učitele připravit a realizovat výuku a vyhodnocovat její efektivitu. Cílem praxe je ověřit si v praxi znalosti a dovednosti získané při studiu didaktiky. Student rovněž poskytne svým kolegům zpětné vazby, které jsou vztaženy především k předem stanovaným kritériím. Kritéria jsou tvořena kategoriemi didaktiky (cíle výuky, metody, důkazy o učení, komunikace učitel - žák).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Hlaďo, P. Pedagogická praxe. Brno, Mendelova univerzita, 2010.
-
Doporučená:
Čapek, Robert; Lauermann, Marek,; Příkazská, Irena; Vosmik, Miroslav; Vyhnálek, Jan. Jak budovat dobrý vztah s rodiči žáků. 2017. ISBN 978-80-7496-295-0.
-
Doporučená:
Kyriacou, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.
-
Doporučená:
Sieglová, Dagmar. Konec školní nudy. Praha : Grada, 2019. ISBN 978-80-271-2254-7.
-
Doporučená:
Čapek, Robert. Moderní didaktika : lexikon výukových a hodnoticích metod. 2015. ISBN 978-80-247-3450-7.
-
Doporučená:
Kepka, Josef. Pedagogická praxe. Plzeň : Západočeská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
-
Doporučená:
Havel, J., Šimoník, O., Šťáva, J. (eds.). Pedagogická praxe a oborové didaktiky. Brno, MSD, 2008. ISBN 978-80-7392-052-4.
-
Doporučená:
Podroužek, Ladislav. Pedagogická praxe v primární škole. Plzeň : Západočeská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7043-591-5.
-
Doporučená:
TRUNDA, J. Profesní portfolio učitele: Soubor metod k hodnocení a sebehodnocení. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN 978-80-87063-62-0.
-
Doporučená:
Kasáčová, B. Reflexívna výučba. Banská Bystrica, UMB, 2005. ISBN 978-80-8083-046-5.
-
Doporučená:
Čapek, Robert. Třídní klima a školní klima. Vyd. 1. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2742-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
25
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
50
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
115
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vymezit základní strukturu RVP ZV |
charakterizovat vyučování na prvním stupni ZŠ |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
v praxi ověřit a realizovat vlastní přípravu na vyučovací hodinu na základě předchozích praxí |
pozorovat a pozorované zaznamenávat popisným jazykem do pozorovacího archu |
reflektovat pozorované |
aplikovat získané dovednosti z předchozích praxí |
komunikovat se svými kolegy nad realizovanou praxí |
ověřovat informace v odborné literatuře |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Zařadit teoretické záležitosti a pedagogickou terminologii do souvislosti s praxí. Sestavit přípravu na vlastní vyučovací hodinu na základě odborné literatury. Aplikovat získané informace o školní dokumentaci do své praxe. Komplexně popsat specifika primárního vzdělávání. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Projektovat, realizovat a reflektovat výuku vlastní a svých kolegů. Vyhledávat vhodné materiály do výuky. Schopnost pozorovat a na základě pozorování poskytovat kvalitní zpětnou vazbu. Organizovat chod třídy po určenou dobu praxe. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Portfolio, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
|
|
|
|