|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / RTF
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
RTF
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Rétorika - prohloubený kurz
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 15
|
0 / 15
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 15
|
1 / 15
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KPG/RTFB
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozvíjení komunikačních dovedností studentů: komunikace mluvenou řečí, neverbální komunikace, vedení diskuse, a schopnosti kultivované veřejné debaty. Součástí předmětu je také teoretické a praktické seznámení s hlasovými a stylistickými cvičeními, metodami a technikami výchovy a péče o hlas a řeč.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast v semináři. Každý student si připraví a zrealizuje veřejné vystoupení před kolegy.
|
Obsah
|
Cílem předmětu je rozvoj a kultivace mluveného slova, kultura veřejného projevu a rozvoj dovedností při jednaní s lidmi
Témata výuky: Společenská funkce jazyka Řečnická etika a princip jednoty obsahu a formy Situační, jazykové a neslovní faktory Zásady správné výslovnosti Zvukové prostředky souvislé řeči Příprava veřejné promluvy, veřejného projevu. Rozhovor a jeho hlavní zásady Diskuse, debata, polemika a vedení diskuse Přizpůsobení mluveného projevu osobnosti posluchačů - pacientů Funkce neverbálního projevu, kultura pohybů těla (gesta a postoje)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Hubáček, Jaroslav. Jak mluvit a přednášet. Ostrava : Profil, 1983.
-
Doporučená:
McLaganová, Patricia; Krembs, Peter. Komunikace na úrovni : jak dosáhnout ještě vyšší výkonnosti pomocí účinné komunikace. Vyd. 1. Praha : Management Press, 1998. ISBN 80-85943-75-1.
-
Doporučená:
Hetych, Josef. Kultura řeči a mluveného projevu : Pro posluchače pedagogických fakult. Hradec Králové : Pedagogická fakulta v Hradci Králové, 1980.
-
Doporučená:
Štembergová-Kratochvílová, Šárka. Metodika mluvní výchovy dětí. Praha : Sdružení pro tvořivou dramatiku, 1994. ISBN 80-901660-1-6.
-
Doporučená:
Šrámková, Vítězslava; Hůrková-Novotná, Jiřina. Mluvený projev a přednes : Učebnice pro 2. a 3. roč. stř. pedagog. škol a pro učitele gymnázií pro nepovinný předmět Umělecký přednes. 1. vyd. Praha : SPN, 1984.
-
Doporučená:
Langer, Antonín. Úspěch veřejné promluvy : Kapitoly z rétoriky. Praha : Fortuna, 1993. ISBN 80-7168-063-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
26
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní komunikační a sociální dovednosti |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti si uvědomí význam kultivovaného veřejného projevu a umění jednat s lidmi. Kurz využije znalostí z psychologie, pedagogiky a sociologie. Získané znalosti si mohou studenti ověřit v moderovaných diskuzích, debatách a polemikách |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|