|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / SDP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
SDP
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Skupinový dramatický projekt
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
26
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
9 / -
|
0 / -
|
0 / 2
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KPG/VDD a KPG/PPL
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Praktické seznámení s dramaturgií, scénografií, režií a hereckou prací. Součástí projektu je také seznámení se základy divadelní produkce a managementu se zaměřením na divadlo sdětmi a pro děti.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast při práci na inscenačním projektu. Výsledná inscenace bude třikrát veřejně prezentována.
|
Obsah
|
Seznámení se s jednotlivými fázemi procesu od hledání a formulování tématu, přes výběr prostředků až ke konkrétní realizaci a veřejnému uvedení.
Východiska k možnému sdělení
Tvorba a výstavba textu, dramaturgická příprava textu
Režijní postupy a kolektivní tvorba
Základy jevištní tvorby , aranžování, fixace.
Management a marketink představení (produkce)
Reflektování a kritika
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Zich, Otakar. Estetika dramatického umění : Teoretická dramaturgie. Praha : Panorama, 1987.
-
Doporučená:
Machková, Eva. Metodika dramatické výchovy : Zásobník dramatických her a informací. 7., rozš. vyd. Praha : Artama, 1992. ISBN 80-7068-041-5.
-
Doporučená:
Valenta, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha : Agentura Strom, 1997. ISBN 80-901954-1-5.
-
Doporučená:
Císař, Jan. Proměny divadelního jazyka. 1. vyd. Praha : Melantrich, 1986.
-
Doporučená:
Way, Brian. Výchova dramatickou improvizací. Praha : ISV nakladatelství, 1996. ISBN 80-85866-16-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
6
|
Celkem
|
62
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student absolvoval úspěšně předměty KPG/TPDV, KPG/ZDP a KPG/TŘAV. Disponuje základním pojmovým a dovednostním vybavením pro tvůrčí práci v oblasti divadla |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti si v průběhu práce uvědomí podstatné souvislosti vzniku a uvedení původního divadelního představení. Odhalí pro sebe konkrétní divadelní dovednosti a jejich význam pro kvalitu výsledného představení |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|