|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / SGPSZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
SGPSZ
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Podpora soc. začleň. osob s postižením
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
38 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti umí popsat a vysvětlit sociální politiku a strategie Evropské unie a České republiky působící ve prospěch osob s postižením. Jsou schopni identifikovat systémy, oblasti a metody podpory osob s postižením v kontextu rovných práv a příležitostí.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet:
- Písemná odborná stať zaměřená na zvolené téma v kontextu disability studies.
- Aktivní účast na seminářích
- Prezentace výstupu z kritické analýzy odborné literatury - odborné stati
Zkouška:
- Písemný znalostní test
|
Obsah
|
Témata:
1. Uvedení do disability studies.
2. Definice a klasifikace zdravotního postižení v historické retrospektivě.
3. Strategické dokumenty Evropské unie a České republiky v kontextu zdravotního postižení.
4. Lidská práva, diskriminace, role svépomocných skupin.
5. Úmluva o právech osob se zdravotním postižením OSN, obsah, implementace, monitoring.
6. Analýza možných diskriminujících situací, postavení člověka se zdravotním postižením.
7. Sociální zabezpečení, pojistné a nepojistné dávkové systémy.
8. Přístupnost staveb a budov.
9. Přístupnost dopravy a informací.
10. Svět práce, nezaměstnanost a její důsledky.
11. Opatření aktivní politiky zaměstnanosti.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Šiška, Jan, Beadle-Brown, Julie, Kanova, Sarka, Tossebro, Jan. Active citizenship and community living in Europe ? current policy, practice and research.. Londýn, 2017. ISBN 9781138652880.
-
Základní:
Tomeš, I. Obory sociální politiky. Praha: Portál, 2007.
-
Základní:
Matoušek, O., Koláčková, J., Kodymová, P. (eds.). Sociální práce v praxi. Praha, 2005.
-
Doporučená:
Novosad, L. Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním. Praha.
-
Doporučená:
Michalík, J. a kol. Zdravotní postižení a pomáhající profese. Praha, 2005.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
25
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Projekt individuální [40]
|
30
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Student umí popsat hodnotová východiska práce s lidmi se zdravotním postižením. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Student dokáže aplikovat teoretické poznatky z oborů biologie člověka a základů společenských věd v rozsahu učiva střední školy. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student umí připravit, prezentovat a zdůvodnit strategický a právní rámec sociálního začleňování osob se zdravotním postižením v oblastech určených Úmluvou o právech osob se zdravotním postižením OSN, 2006 a to z hlediska vzdělávání, sociálních služeb a sociální práce. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student umí připravit a obhájit projekt zaměřený zpřístupňování prostředí v konkrétní oblasti a na základě rovných práv a příležitostí. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|