|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / SOCPZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
SOCPZ
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Sociální pedagogika ZŠ
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je osvojení základních znalostí, dovedností a postojů v oblasti procesu socializace, a významu přirozeného prostředí a prostředí výchovně vzdělávacích institucí ve výchově.
|
Požadavky na studenta
|
zpracování seminární práce
|
Obsah
|
sociální pedagogika - vymezení předmětu, vývoj, vliv prostředí na vývoj dítěte - rodina, vrstevnické skupiny, lokální a regionální prostředí, podstata sociálně pedagogické komunikace, sociálně výchovné působení při řešení krizových životních situacích
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Schvabisch,L., Siems,M. Anleitung zum socialen Lernen fur Paare, Gruppen und Erziehuer.
-
Doporučená:
Klapilová, Světla. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Dotisk 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 2001. ISBN 80-7067-669-8.
-
Doporučená:
Gordon,T. Lehrer Schuler Konferenz. &.
-
Doporučená:
Matějček, Zdeněk. O rodině vlastní, nevlastní a náhradní. Praha : Portál, 1994. ISBN 80-85282-83-6.
-
Doporučená:
Haas, Irmgard. Ostatní děti smějí všechno : Radíme rodičům při výchově dětí od 3 do 11 let. 1. vyd. Praha : Portál, 1991. ISBN 80-85282-10-0.
-
Doporučená:
Rýdl, Karel. Reformní praxe v současných školských systémech : Určeno pro posl. fak. filozof.. 1. vyd. Praha : SPN, 1990. ISBN 80-7066-077-5.
-
Doporučená:
Matoušek, Oldřich; Miltová, Alena; Ryba, Jiří. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha : Sociologické nakladatelství, 2003. ISBN 80-86429-19-9.
-
Doporučená:
Musil, Jiří V. Sociometrie v psychologické kognici : nástroj sociální kompetence učitele. 1. vyd. Olomouc : Cyrilometodějská teologická fakulta Univerzity Palackého, 2003. ISBN 80-238-8935-4.
-
Doporučená:
Vážanský, Mojmír. Volný čas a pedagogika zážitku : Určeno pro posl. fak. pedag.. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 1992. ISBN 80-210-0428-2.
-
Doporučená:
Havlík, Radomír; Novotná, Marie; Prokop, Jiří. Vybrané kapitoly ze sociologie výchovy a vzdělávání : Skripta pro posl. pedag. fak.. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-781-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Celkem
|
53
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předpokládá se, že studenti budou vybaveni znalostí základních pedagogikých pojmů a kategorií. |
Získané způsobilosti |
Studenti porozumí sociálním vztahům v různých typech přirozeného i institucionálního sociálního prostředí, budou umět aplikovat své poznatky na modelové situace a budou schopni analyzovat sociální situace. |
Vyučovací metody |
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|