|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / SPT2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
SPT2
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Sociální patologie 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
3 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KPG/SPT
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámení s jednotlivými sociálně nežádoucími jevy, budování základních kompetencí k jejich rozpoznávání a prevenci. Získání základní orientace v systému reedukačních zařízení.
|
Požadavky na studenta
|
Prezentace skupinového projektu, vědomostní test, zkouška.
|
Obsah
|
" Poruchy chování dětského věku 1. týden
" Agresivita - přehled teorií, příčiny, projevy, prevence 2. týden
" Sebevražednost, autoagresivita - medicínský, psychologický a sociologický pohled 3. týden
" Šikanování - příčiny, řešení, prevence 4. týden
" Syndrom týraného, zanedbávaného a zneužívaného dítěte 5. týden
" Násilí v rodině mimo CAN 6. týden
" Delikvence nezletilých, kriminalita mladistvých a dospělých 7. týden
" Deviace v oblasti sexuálního chování 8. týden
" Homosexualita 9. týden
" Drogová závislost - přehled, příčiny, diagnostika, týmový terapeutický přístup, prevence 10. týden
" Xenofobie, rasismus, specifika rómského etnika 11. týden
" Problematika sekt 12. týden
" Vězeňství - historie, systém, postpenitenciární péče 13. týden
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Říčan, Pavel. Agresivita a šikana mezi dětmi : Jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Praha : Portál, 1995. ISBN 80-7178-049-9.
-
Doporučená:
Jedlička, R., Koťa, J. Analýza a prevence sociálně patologických jevů. Karolinum Praha, 1998.
-
Doporučená:
Fromm, Erich. Anatomie lidské destruktivity : můžeme ovlivnit její podstatu a následky?. Praha : Nakladatelství Lidové noviny, 1997. ISBN 80-7106-232-4.
-
Doporučená:
Langová, Marta; Vacínová, Marie. Jak se to chováš?!. Praha : Empatie, 1994. ISBN 80-901618-5-5.
-
Doporučená:
Čermák, Ivo. Lidská agrese a její souvislosti. Žďár nad Sázavou : Fakta, 1998. ISBN 80-902614-1-8.
-
Doporučená:
Čálek, Oldřich. Možnosti poradenské pomoci při prevenci výchovných obtíží. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1992. ISBN 80-7066-590-4.
-
Doporučená:
Vocilka, Miroslav. Náplň činnosti středisek výchovné péče pro děti a mládež. 2. vyd. Praha : TECH - MARKET, 1996. ISBN 80-902134-5-6.
-
Doporučená:
Schreiber, Hermann. Nejstarší řemeslo : kulturní dějiny prostituce. 1. vyd. Praha : Mladá fronta, 1993. ISBN 80-204-0363-9.
-
Doporučená:
Koukolík, František. O vztahu lidského mozku a chování : Strukturální a funkční podklady některých neuropsychiatrických chorob. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-276-1.
-
Doporučená:
Matějček, Zdeněk. Po dobrém nebo po zlém? : O výchovných odměnách a trestech. 4. vyd. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-138-X.
-
Doporučená:
Krch, František David. Poruchy příjmu potravy. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0840-X.
-
Doporučená:
Nešpor, Karel. Prevence trestné činnosti související s návykovými látkami. Praha, Trivis, 1998.
-
Doporučená:
Nešpor, Karel. Problémy s návykovými látkami ve školním prostředí. Praha, Sportpropag, 1998.
-
Doporučená:
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3.
-
Doporučená:
Říčan, Pavel. S Romy žít budeme - jde o to jak : dějiny, současná situace, kořeny problémů, naděje společné budoucnosti. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-410-9.
-
Doporučená:
Kolář, Michal. Skrytý svět šikanování ve školách : příčiny, diagnostika a praktická pomoc. Vyd. 2. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-409-5.
-
Doporučená:
Spousta, Vladimír. Speciálně pedagogická diagnostika etopedická. Dotisk 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 1993. ISBN 80-210-0172-0.
-
Doporučená:
Bendl, S. Strašidlo nekázně. Praha,, 1998.
-
Doporučená:
Nožina, Miroslav. Svět drog v Čechách. Praha : KLP, 1997. ISBN 80-85917-36-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
3
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Celkem
|
89
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Absolvování předmětu KPG/SPT. |
Získané způsobilosti |
Vědomosti o etiologii a symptomatice jednotlivých sociálně patologických jevů, získání základních dovedností k jejich rozpoznávání a prevenci. Získání základní orientace v systému reedukačních zařízení. |
Vyučovací metody |
- Přednáška s aktivizací
- Výuka podporovaná multimédii
- Prezentace práce studentů
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|