|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / SVKZN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
SVKZN
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Systémy VKZ a podpora zdraví
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Systémy výchovy ke zdraví a podpora zdraví
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
74 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPS/SVKZN
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je zaměřený na rozvoj odborných kompetencí z oblasti systémového zabezpečení a realizace výchovy ke zdraví. Student si na úrovni zapamatování, porozumění a aplikace osvojí klíčové pojmy z problematiky, která se vztahuje k organizačně právním oblastem aktivit podporující zdraví. Součástí předmětu je návrh systémových opatření podporující prevenci nemocí.
|
Požadavky na studenta
|
> Orientace v odborné literatuře
> Aktivní účast na výuce
> Seminární úkol
> Zkouška
|
Obsah
|
1. Výchova ke zdraví a její legislativní rámec.
2. Historie výchovy ke zdraví z pohledu legislativního rámce.
3. Výchova ke zdraví jakou součást komplexní prevence nemocí.
4. Strategické dokumenty výchovy ke zdraví.
5. Světová zdravotnická organizace: celosvětové a celonárodní: WHO základní charakteristika a její význam v současné době.
6. Instituce podporující zdraví a prevenci nemocí. Státní správa v ochraně veřejného zdraví.
7. Projektová legislativní činnost v oblasti podpory zdraví. Přehled legislativy: úkoly státních orgánů v ochraně veřejného zdraví.
8. Veřejné zdravotní pojištění v ČR: význam veřejného zdravotního pojištění, účastníci veřejného zdravotního pojištění, práva a povinnosti pojištěnce.
9. Programy podporující zdraví.
10. Implementace legislativního rámce výchovy ke zdraví do běžných přístupů ve výchově ke zdraví.
11. Interpretace jednotlivých dokumentů směřující k podpoře zdraví.
12. Současné problémy v organizování a naplňování výchovy ke zdraví
13. Shrnutí, evaluace výuky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
EWLES Linda a Ina SIMMER. Promoting Health: A Pratical Guide Second Edition.. London: Scutari Press,, 1992. ISBN 1-871364-73-6.
-
Základní:
STREJČKOVÁ, Alice. et al. Veřejné zdravotnictví a výchova ke zdraví. Praha, 2011. ISBN 978-80-7168-943-0.
-
Základní:
MAURITZOVÁ, Ilona. et al. Zdraví a péče o člověka v 21. století.. Plzeň: ZČU, 2010. ISBN 978-80-7043-908-1.
-
Doporučená:
KEBZA, Vladimír. Psychosociální determinanty zdraví.. Praha, 2005. ISBN 80-200-1307-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
24
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
50
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Celkem
|
94
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní orientace v propedeutice výchovy ke zdraví |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- popsat jednotlivé koncepce podpory zdraví a prevence nemocí |
- charakterizovat světové a regionální instituce podpory zdraví a prevence nemocí |
- uvést faktory ohrožující zdraví člověka |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- vhodně zvolit možnosti celostního přístupu podpory zdraví |
- realizovat koncepce podpory zdraví a prevence nemoci v oblasti školního vzdělávání |
- zaujmout konstruktivní stanovisko k jednotlivým přístupům podpory zdraví a koncepce výchovy ke zdraví |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Přednáška založená na výkladu, |
|
|
|
|