|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / TŘAV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
TŘAV
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Technika řeči a výrazu
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
26
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
21 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 25
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KPG/OASR nebo KPG/OSR
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům teoretické znalosti a praktické dovednosti pro práci s hlasem a rozvoj mluvních dovedností. V programu jsou také zařazeny základy metodiky mluvní výchovy dětí
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast v semináři, sepsání eseje na základě sebereflexe a videonahrávek, praktický výstup na veřejných klauzurách.
|
Obsah
|
1. Hlas jako významný aspekt nonverbální komunikace. 2. Psychosomatické pojetí hlasu a řeči.
3. Dech, pohyb, tvorba hlasu, artikulace, 4.Hlasová hygiena. 5. Řeč - specifická dimenze naší kultury.
6. Vztah myšlení a řeči, vztah psaného textu a řeči. 7. Improvizované promluvy a práce s textem. 8. Umění aktivně naslouchat
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Válková, Ludmila, Vyskočilová, Eva. Hlas individuality. Psychosomatické pojetí hlasové výchovy.. Praha, 2007. ISBN 80-7331-034-1.
-
Doporučená:
Machková, Eva. Metodika dramatické výchovy : zásobník dramatických her a improvizací. 8. upr. a rozš. vyd. Praha : IPOS, 1999. ISBN 80-7068-105-5.
-
Doporučená:
Štembergová-Kratochvílová, Šárka. Metodika mluvní výchovy dětí. Praha : Sdružení pro tvořivou dramatiku, 1994. ISBN 80-901660-1-6.
-
Doporučená:
Valenta, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha : Agentura Strom, 1997. ISBN 80-901954-1-5.
-
Doporučená:
Disman M. Receptář dramatické výchovy. SPN Praha, 1976.
-
Doporučená:
Bláhová, Kristina. Uvedení do systému školní dramatiky : dramatická výchova pro učitele obecné, základní a národní školy. Praha : IPOS Artama, 1996. ISBN 80-7068-070-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
31
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Absolvování předmětu KPG/OSR nebo KPG/OASR. |
Získané způsobilosti |
V rámci předmětu se studenti seznámí se základními poznatky fyziologie hlasu, s hlasovými poruchami a pravidly hlasové hygieny. Na základě získané zkušenosti porozumí souvislostem hlasu (dechu, fonace, artikulace, rezonance) s psychickým prožíváním. V práci s textem studenti s pomocí videonahrávky zanalyzuje svůj mluvní projev z hlediska věcného důrazu a kvality hlasotvornosti a výslovnosti. Dokáží pojmenovat, v kterých oblastech a jakým způsobem mohou svůj projev zkvalitňovat. Studenti veřejně vystoupí s připraveným textem, aktivně se zúčastní společné reflexe (diskuse) nad výsledky práce v kurzu.
Z hlediska pedagogických kompetencí práce v tomto semináři posiluje osobnostně kultivující |
Vyučovací metody |
- Dialogická výuka
- Prezentace práce studentů
- Individuální konzultace
|
Hodnotící metody |
- Skupinová prezentace na semináři
- Průběžná evaluace
|
|
|
|